کد خبر: 537689
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۴ ۰۷:۳۵:۵۱
| |

یک مقام فرانسوی:

پوتین نشانه‌ای از آماده‌شدن برای حمله به اوکراین بروز نداد

یک مقام کاخ الیزه می‌گوید در تماس تلفنی رئیس جمهور فرانسه با همتای روس خود، هیچ نشانه‌ای از آماده‌شدن رئیس‌جمهور روسیه برای حمله به اوکراین مشاهده نشده است.

پوتین نشانه‌ای از آماده‌شدن برای حمله به اوکراین بروز نداد
کد خبر: 537689
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۴ ۰۷:۳۵:۵۱

یک مقام ریاست جمهوری فرانسه گفت ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه شامگاه شنبه در تماس تلفنی با «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی خود هیچ نشانه‌ای مبنی بر آماده شدن برای حمله به اوکراین بروز نداد.

به گزارش فارس، پس از اینکه ماکرون و پوتین نزدیک به ۹۰ دقیقه تلفنی صحبت کردند، این مقام کاخ الیزه به خبرنگاران گفت: «ما هیچ نشانه‌ای در صحبت‌های رئیس‌جمهور پوتین نمی‌بینیم که بخواهد حمله کند».

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این مقام فرانسوی که نام یا سمتش فاش نشد، توضیح داد: «با این حال، ما به شدت مراقب مواضع [نظامی] روسیه هستیم تا از بدترین‌ها جلوگیری کنیم».

وی در ادامه اظهار داشت که پاریس توصیه می‌کند اتباع فرانسوی از سفر به اوکراین خودداری کنند و در صورت تمایل کارکنان سفارت و خانواده هایشان این کشور را ترک کنند.

بر اساس این گزارش، این مقام فرانسوی گفت سفیر پاریس در کی‌یف وضعیت حدود یک هزار شهروند فرانسوی در اوکراین را که بسیاری از آنها تابعیت دوگانه دارند، بررسی خواهد کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها