کد خبر: 536944
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۹ ۱۴:۲۹:۳۶
| |

کرملین گزارش فایننشال تایمز از معامله میان پوتین و ماکرون را رد کرد

کرملین گزارش روزنامه فایننشال تایمز درباره توافق ادعایی بین ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه را در دیدار روز قبل در مسکو، تکذیب کرد.

کرملین گزارش فایننشال تایمز از معامله میان پوتین و ماکرون را رد کرد
کد خبر: 536944
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۹ ۱۴:۲۹:۳۶

دیمیتری پوسکوف سخنگوی کرملین امروز (سه شنبه) گفت، بررسی ایده‌های مطرح شده در جریان نشست بین روسای جمهوری فرانسه و روسیه بستگی به گفتگوهای امروز در کی‌یف بین پاریس و دیگر اعضای اتحادیه اروپا و ناتو دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پیشتر روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی اعلام کرد که پوتین و ماکرون بر سر گفت‌وگوی گسترده‌تر درباره جاجایی نیروهای روسیه و احتمالاً خروج آنها از بلاروس پس از تکمیل رزمایش‌های مشترک اواخر فوریه به توافق رسیدند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: خب، در اینجا، البته، آنچه فایننشال تایمز گزارش کرده است احتمالاً اشتباه است، زیرا در شرایط فعلی، مسکو و پاریس نمی توانند هیچ معامله ای منعقد کنند. این به سادگی غیرممکن است زیرا فرانسه عضو اتحادیه اروپا و در حال حاضر رئیس شورای اروپایی است. فرانسه همچنین عضو ناتو است، جایگاه رهبری ندارد.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه پس از دیدار اخیرش با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در مسکو که بیش از پنج ساعت به طول انجامید، اکنون در کی‌یف به سر می‌برد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: مایلم به شما گفته‌های ولادیمیر پوتین را یادآور شوم که برخی از ایده‌های پیشنهاد شده از سوی ماکرون بر اساس صحبت‌های او با اعضای اتحادیه اروپا و ناتو در کی‌یف مورد بررسی قرار می‌گیرد. ما باید منتظر این باشیم که ببینیم نتایج این گفت‌وگو به چه صورت خواهد بود.

وی همچنین گفت: کشورهای غربی هنوز آمادگی خود را برای در نظر گرفتن نگرانی‌های امنیتی روسیه نشان نداده‌اند. در جریان دیدار بین روسای جمهوری روسیه و فرانسه، پوتین تاسف خود را بابت این مساله ابراز داشت که ناتو و آمریکا پیشنهادهای امنیتی روسیه را دستکم گرفته و آن طور که باید به آنها اهمیتی داده نشده است.

سخنگوی کرملین همچنین ادامه داد: روابط بین روسای جمهوری فرانسه و روسیه بسیار سازنده است. همچنین گفتگوهای دیگری نیز بین دو طرف صورت می‌گیرد.

این مقام کرملین همچنین گفت: مسکو بر این باور است که کاهش تنش‌ها اکنون بسیار ضروری است چرا که هر روز شاهد افزایش آنها هستیم که شامل تامین سلاح برای اوکراین می‌شود. ما شاهد این هستیم که کشورهای غربی، نیرو به اوکراین می فرستند. هواپیماهایی مملو از تسلیحات و تجهیزات نظامی به این کشور فرستاده می‌شوند.

وی ادامه داد: اوکراین مانورهای نظامی انجام می‌دهد و مدل‌های جدیدی از تجهیزات را که در روزهای اخیر دریافت کرده، آزمایش می‌کند. اینها همگی باعث افزایش تنش می‌شود. اکنون نیازمند کاهش تنش هستیم.

سخنگوی کرملین همچنین به این مساله اشاره کرد که پوتین و همتای فرانسوی‌اش قصد دارند تا با هدف تبادل دیدگاه‌ها در آینده‌ای نزدیک بار دیگر گفت‌وگو کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها