کد خبر: 537633
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۳ ۱۸:۰۵:۴۴
| |

همکاری های دوجانبه محور دیدار مقامات ازبکستان و کمیسیون اروپا

وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان و معاون رئیس کمیسیون اروپا در شهر «بروکسل» دستور کار همکاری های دوجانبه را بررسی کردند.

همکاری های دوجانبه محور دیدار مقامات ازبکستان و کمیسیون اروپا
کد خبر: 537633
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۳ ۱۸:۰۵:۴۴

«سردار عمرزاق اف» معاون نخست وزیر، وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان و «مارگاریتس شیناس» معاون رئیس کمیسیون اروپا در شهر «بروکسل» دستور کار همکاری های دوجانبه را بررسی کردند.

به گزارش فارس، در این دیدار دستور کار همکاری های دوجانبه در زمینه های سیاسی، اقتصادی و بازرگانی و سرمایه گذاری و همچنین در حوزه های همکاری های منطقه ای و تامین امنیت مورد بررسی قرار گرفت.

طرف اروپایی از تصویب استراتژی توسعه ازبکستان برای سال‌های 2022-2026 میلادی و اهمیتی که در آن برای اقدامات توسعه پایدار، تامین حقوق و آزادی‌های شهروندان، اولویت قانون و تقویت نقش جامعه مدنی دارد، استقبال و همچنین آمادگی خود را برای حمایت از پیشبرد و اجرای اصلاحات اجتماعی، اقتصادی در این کشور اعلام کرد.

در این دیدار بر پتانسیل قابل توجهی در گسترش بیش از پیش شراکت اقتصادی ازبکستان با کشورهای اتحادیه اروپا با توجه به افزایش تعداد پروژه های سرمایه گذاری مشترک و افزایش حجم مبادلات بازرگانی تاکید شد.

همچنین آخرین وضعیت منطقه مورد بررسی قرار گرفت ضمن این که طرفین بر اهمیت مراسم های مبنی بر گسترش همکاری های منطقه‌ای از جمله برگزاری نشست «اتحادیه اروپا و آسیای مرکزی» تاکید کردند.

در پایان این دیدار گام‌های بعدی برای توسعه همکاری‌های چندجانبه تعیین و در مورد تشدید گفت‌وگوها در همه زمینه‌های همکاری های بررسی شده توافق حاصل شد.

در تاریخ 16 نوامبر سال 1994 میلادی بین اتحادیه اروپا و ازبکستان روابط سیاسی برقرار شده و از ماه ژانویه سال 1995 میلادی در بروکسل سفارت ازبکستان فعالیت می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها