ادعای پنتاگون: یمن با تسلیحات ایرانی حملات به امارات را انجام داده

سخنگوی پنتاگون مدعی شد که انصارالله یمن با استفاده از سلاح ایرانی حملات اخیر علیه امارات را انجام داد.

ادعای پنتاگون: یمن با تسلیحات ایرانی حملات به امارات را انجام داده
کد خبر: 537134
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ۱۱:۴۰:۰۶

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در گفت وگو با شبکه الحره در خصوص حملات اخیر ارتش و نیروهای انصارالله یمن به امارات گفت: آمریکا تهدیدات حوثی ها را جدی می گیرد، مردم عربستان و امارات مورد هجوم حوثی ها قرار گرفتند و این حملات با استفاده از سلاح ایرانی بود؛ سلاحی که ایران به طور آشکار به حوثی ها داد.

به گزارش ایسنا، وی با درخواست از انصارالله برای توقف حملات تاکید کرد: ما نسبت به حمایت های مالی و تسلیحاتی ایران از این حملات به طور آشکار ابراز نگرانی کردیم، راه حل سیاسی در یمن نتیجه بهتری خواهد داد.

سخنگوی پنتاگون در ادامه مدعی حمایت ایران از شبه نظامیان در عراق و اماکن دیگر شد و خاطرنشان کرد: این مساله دلیل تمرکز شدید ما برای حضور در خاورمیانه است.

به گزارش ایسنا، ادعای جان کربی درحالی است که مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها حمایت تسلیحاتی از انصارالله یمن را رد کرده اند.

عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن اخیرا در سخنانی با اشاره به دست داشتن آمریکا در تشدید حملات به یمن و به تبع آن پاسخ نیروهای یمنی به این تجاوز تاکید کرده بود که آمریکایی‌ها و اسرائیل، امارات را وادار به از سرگیری حملات به یمن کردند و مطمئنا بازنده این بازی امارات خواهد بود.

 رهبر انصارالله گفت: ملت ما به خاطر فداکاری‌هایش به تمام معنا پیروز است.امارات بازیچه دست آمریکا است و در راه دشمنی با یمن شکست خورده و دچار آسیب بسیار شده است. ایستادن در کنار آمریکا با دشمنی و جنگ علیه ملت یمن عاقبتی جز شکست و خسران ندارد. دشمنی و محاصره هر قدر هم که باشد ملت ما با اینان و ثباتش پیروز میدان است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها