کد خبر: 536421
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۷ ۱۰:۵۰:۰۴
| |

یونیسف:

افغانستان در بطن یک فاجعه انسانی به سر می‌برد

صندوق کودکان سازمان ملل متحد می‌گوید ۲۴ میلیون نفر در افغانستان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند که ۱۳ میلیون‌شان کودک هستند.

افغانستان در بطن یک فاجعه انسانی به سر می‌برد
کد خبر: 536421
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۷ ۱۰:۵۰:۰۴

مدیرعامل صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در آلمان می‌گوید، بر اساس ارزیابی این نهاد جهانی ۲۴ میلیون نفر در افغانستان نیاز شدید به کمک‌های بشردوستانه دارند که ۱۳ میلیون آن‌ها کودک هستند.

به گزارش ایسنا، کریستیان اشنایدر در مصاحبه با روزنامه آلمانی "پاساوئر نویه پرسه" گفته است: «افغانستان و مردم‌اش در بطن یک فاجعه انسانی به سر می‌برند.»

به گزارش خبرگزاری کاتولیک به نقل از کارشناسان یونیسف، علت وقوع این فاجعه شرایط بد آب و هوایی و چهار دهه جنگ داخلی در این کشور بوده است. علاوه بر این، جامعه بین‌المللی در پی قدرت گرفتن طالبان، کمک‌های نقدی خود به این کشور را متوقف کرده است.

مسئول یونیسف آلمان می‌گوید که قیمت مواد غذایی اوج گرفته و اقتصاد این کشور سیر نزولی را طی می‌کند.

اشنایدر در پاسخ به این پرسش که فعالیت نیروهای امدادی چگونه است، گفت: «ما حتی پیش از تغییر قدرت، در استان‌هایی که تحت کنترل طالبان بودند، در توافق با آن‌ها برای حمایت از کودکان فعالیت داشتیم.»

مسئول این نهاد سازمان ملل در آلمان گفت: «طالبان از نوع فعالیت یونیسف آگاه هستند و هم‌اکنون نیز به نیروهای امدادگر ما امکان می‌دهند تا فعالیت خود را گسترش دهند.»

به گزارش دویچه وله مسئول یونیسف آلمان افزود: «ما اکنون به استان‌هایی دسترسی داریم که در گذشته به دلایل امنیتی دسترسی به آن امکان‌پذیر نبود.» او تصریح کرد که امدادرسانی در افغانستان امکان‌پذیر است و بسیاری در آلمان این را نمی‌دانند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها