کد خبر: 363832
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۴ ۱۵:۳۲:۰۰
| |

وزرای خارجه عرب درباره شهرک‌سازی تشکیل جلسه دادند

وزرای خارجه اتحادیه عرب با برگزاری نشستی در قاهره، از مواضع حمایتی آمریکا در قبال شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی انتقاد کردند.

وزرای خارجه عرب درباره شهرک‌سازی تشکیل جلسه دادند
کد خبر: 363832
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۴ ۱۵:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| اتحادیه عرب عصر روز دوشنبه در سطح وزرای خارجه درباره شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی نشستی فوق‌العاده برگزار کرد.

«احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب در افتتاحیه این نشست ضمن مخالفت با مواضع آمریکا در حمایت از شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی گفت که «ما مخالفت این حمایت آمریکا هستیم».

به گزارش اسکای نیوز، دبیرکل اتحادیه عرب تاکید کرد که شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری «غیرقانونی» است.

پس از ابوالغیط، وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین سخنرانی کرد و با انتقاد از مواضع آمریکا در خصوص شهرک‌سازی گفت که تصمیم اتخاذ شده واشنگتن در این خصوص، مغایر با مواضع دولت‌های قبلی آن است.

«ریاض المالکی» حمایت آمریکا و مشروعیت بخشی آن به اقدام رژیم صهیونیستی در ادامه شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری، این اقدام را «خطرناک» توصیف کرد.

او خواستار اتخاذ مواضع همسو کشورهای عضو اتحادیه عرب در پاسخ به مواضع آمریکا درباره شهرک‌سازی شد و از کشورهای عضو توافق ژنو خواست تا برای بررسی و پاسخ به اقدامات تجاوزگرایانه رژیم صهیونیستی، نشست فوق‌العاده برگزار کنند.

«سامح شکری» وزیر خارجه مصر نیز مواضع همسو با دیگر وزرای خارجه عضو اتحادیه عرب اتخاذ کرد و گفت که شهرک‌سازی‌ها غیر قانونی و مخالف با قوانین بین‌المللی است.

وزیر خارجه مصر همچنین گفت قاهره از برپایی دولت مستقل فلسطین در مرزهای 1967 به پایتختی قدس شرقی حمایت می‌کند.

وزیر خارجه سعودی هم مخالفت خود با مواضع جدید آمریکا در قبال شهرک‌سازی در کرانه باختری را اعلام کرد و خواستار ایجاد یک راه‌حل عادلانه و جامع برای حل موضوع فلسطین شد.

«فیصل بن فرحان» گفت که حل موضوع فلسطین، شالوده و سنگ بنای تحقق صلح پایدار است.

وزیر خارجه کویت نیز در این نشست مواضع کشورش درباره شهرک‌سازی را بیان کرد و ضمن مخالف با مواضع آمریکا تصریح کرد: بیانیه آمریکا در حمایت از شهرک‌سازی، نقض صریح قوانین بین‌المللی و تلاش برای قانونی کردن شهرک‌سازی است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها