کد خبر: 528421
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۴ ۰۸:۲۰:۳۲
| |

بنی گانتس، وزیر جنگ اسرائیل:

امیدوارم سازش با عربستان در آینده نزدیک محقق شود

لاپید: هرگونه سازش با ریاض در آینده نزدیک بعید است

وزیر جنگ رژیم اسرائیل ابراز امیدواری کرد که این رژیم بتواند به زودی به عادی سازی روابط با عربستان بپردازد. این درحالی است که وزیر خارجه این رژیم هرگونه سازش با ریاض در آینده نزدیک را بعید دانست.

امیدوارم سازش با عربستان در آینده نزدیک محقق شود
کد خبر: 528421
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۴ ۰۸:۲۰:۳۲

روزنامه معاریو نوشت، بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در دیدار مجازی با صدها تن از فعالان حزب "آبی سفید" درباره پرونده‌های مهمی از جمله عادی سازی روابط با کشورهای عربی و اسلامی صحبت کرد.

به گزارش ایسنا، وی گفت که امیدوار است همزمان با تقویت روابط با آمریکا و تقویت صلح با مصر، اردن، امارات، بحرین، مراکش و سودان که "توافق ابراهیم" را امضا کردند عربستانی‌ها نیز توافق عادی سازی روابط با اسرائیل را امضا کنند.

از سوی دیگر یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امکان برقراری روابط دیپلماتیک با عربستان و اندونزی را در آینده نزدیک بعید دانست. وی این دو کشور را "جامی مقدس" در جهان اسلام توصیف کرد.

لاپید گفت: اسرائیل مذاکراتی درباره عادی سازی روابط با چند کشور دارد که قبلاً برای تحریم طرف اسرائیلی جهت رسیدن به حل مسئله فلسطین تلاش می‌کردند. ما می‌خواهیم توافق‌های ابراهیم را به "داستانی موفقیت آمیز" تبدیل کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها