کد خبر: 535982
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۵ ۰۷:۵۹:۲۱
| |

دولت پکن اعلام کرد:

چین و روسیه مواضع هماهنگی درخصوص اوکراین دارند

دولت پکن اعلام کرد که وزیر خارجه روسیه و همتای چینی او، طی دیدار در پکن مواضع خود را در مورد مسائل منطقه‌ای مشترک، مانند اوکراین، افغانستان و وضعیت شبه جزیره کره هماهنگ کردند.

چین و روسیه مواضع هماهنگی درخصوص اوکراین دارند
کد خبر: 535982
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۵ ۰۷:۵۹:۲۱

 وزارت خارجه چین می‌گوید پکن و مسکو، مواضع خود را در مورد اوکراین در دیدار وزرای خارجه دو کشور در روز پنجشنبه هماهنگ کردند.

به گزارش فارس، پس از دیدار «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین با «سرگئی لاوروف» همتای روسی وی در پکن، وزارت خارجه چین طی بیانیه‌ای اعلام کرد که پکن موضع مسکو در مورد تضمین‌های امنیتی خواسته‌شده از آمریکا و ناتو را درک کرده و از آن حمایت می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در این بیانیه آمده است که وزرای خارجه چین و روسیه مواضع خود را در مورد مسائل منطقه‌ای مشترک، مانند اوکراین، افغانستان و وضعیت شبه جزیره کره هماهنگ کردند.

لاوروف به همراه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، روز جمعه پیش از شرکت در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک زمستانی پکن، با «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین دیدار خواهد کرد.

از حدود دو ماه قبل رسانه‌های آمریکایی با اشاره به استقرار یک‌صد هزار نظامی روسی در مرز اوکراین، جوسازی و خبرسازی درباره احتمال حمله روسیه به اوکراین در اوایل سال جاری میلادی را آغاز کرده و موجب تشدید تنش در شرق اروپا شده‌اند. روسیه اما به‌منظور کاهش تنش‌ها پیرامون مسائل اوکراین، پیشنهاداتی در راستای تضمین امنیتی غربی‌ها به روسیه از جمله عدم گسترش پیمان نظامی ناتو به سمت مرزهای این کشور و خروج نیروهای ناتو از این منطقه را مطرح کرده است.

پنتاگون می‌گوید به دستور رئیس‌جمهور آمریکا، سه هزار نظامی این کشور در شرق اروپا مستقر می‌شوند تا به اوکراین در صورت مواجه‌شدن با حمله‌ای از سوی روسیه، کمک کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها