کد خبر: 535861
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۳ ۱۹:۴۹:۴۴
| |

جانسون:

در کنار مردم اوکراین می‌ایستیم

​نخست‌وزیر انگلیس تاکید کرد که که لندن "درکنار مردم اوکراین" خواهد ایستاد.

در کنار مردم اوکراین می‌ایستیم
کد خبر: 535861
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۳ ۱۹:۴۹:۴۴

بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس این اظهارات را در نطق خود در پارلمان اوکراین در پی بازدید از کی‌یف مطرح کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، جانسون بازدید خود از اوکراین را "نمایش حمایت از کی‌یف در مواجه با شرایط مخاطره" خواند.

وی افزود: وظیفه‌مان این بود که در کنار اوکراین بایستیم تا حمایت کشورمان از ملت اوکراین را نشان دهیم و از خودمختاری اوکراین در این شرایط دشوار دفاع کنیم.

کی‌یف‌، از سال ۲۰۱۴ علیه جدایی‌طلبانی که از حمایت روسیه برخوردارند و بخش‌هایی از قلمروی شرق اوکراین در دونباس را در کنترل خود دارند در حال جنگ است. دو طرف درگیر که دیگری را به نقض توافق آتش‌بس متهم می‌کنند، ۲۲ دسامبر توافق کردند که آتش‌بس را در خط مقدم برقرار کنند.

اطلاعات ارتش اوکراین مدعی است که مسکو برای حمله در اوایل ۲۰۲۲ آماده می‌شود. مقامات آمریکا، ناتو و اوکراین گفته‌اند که نیروهای روسیه در مقابل مرز اوکراین تجمع کرده‌اند. روسیه نیز ضمن رد این ادعا، آن را پروپاگاندای "ستیزه‌جویانه" آمریکا خوانده است.

مسکو بیش از ۱۰۰ هزار تن از نیروهایش را در نزدیکی مرز با اوکراین مستقر کرده و نگرانی غرب از حمله مجدد به اوکراین را برانگیخته است.

نخست‌وزیر انگلیس روز سه‌شنبه در جریان سفر به کی‌یف به عنوان بخشی از تلاش‌های دیپلماتیک غرب برای جلوگیری از حمله احتمالی روسیه، متعهد به حمایت از حق حاکمیت اوکراین شد.

سفر بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس به کی‌یف و تعهدش به حمایت از حق حاکمیت این کشور در حالی صورت می‌گیرد که آمریکا از رایزنی فعال با متحدان درباره احتمال استقرار نیروهای آمریکایی در جناح شرقی ناتو جدا از ۸۵۰۰ نیرویی که هفته گذشته به حالت آماده‌باش درآمدند، خبر داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها