کد خبر: 535880
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۳ ۲۰:۳۶:۱۱
| |

سومالی از امارات عذرخواهی کرد

​نخست وزیر سومالی پس از ارسال کمک‌های بشردوستانه امارات به کشورش، از امارات درباره حادثه سال ۲۰۱۸، عذرخواهی کرد، این اقدام با استقبال وزارت خارجه امارات روبه‌رو شد.

سومالی از امارات عذرخواهی کرد
کد خبر: 535880
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۳ ۲۰:۳۶:۱۱

وزارت خارجه امارات، سه‌شنبه، در بیانیه‌ای از عذرخواهی نخست وزیر سومالی بابت حادثه‌ای که در ۲۰۱۸ اتفاق افتاد، استقبال کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت الحره، در سال ۲۰۱۸، سومالی یک هواپیمای اماراتی به همراه ۹.۶ میلیون دلار را مصادره کرد، این اقدام، روابط میان امارات و سودان را متزلزل کرد.

وزارت امور خارجه امارات در بیانیه‌ای از محمد حسین روبلی، نخست وزیر سومالی برای ابتکار او برای حل و فصل مناقشه بین دو کشور استقبال کرد.

منابع خبری اماراتی گزارش دادند که عذرخواهی نخست وزیر سومالی نشان دهنده عمق روابط و پیوندهای میان دو کشور و همین‌طور گویای نقش امارات در کمک به دولت و مردم سومالی است.

ماه گذشته، زمانی که امارات محموله‌های کمک‌های بشردوستانه را به سومالی آسیب‌دیده از خشکسالی ارسال کرد، روبلی رسماً از دولت امارات عذرخواهی کرد و قول داد که سومالی پول‌های ضبط شده را در اسرع وقت پس خواهد داد.

نخست وزیر سومالی به دنبال این کمک‌ها، در توییتر نوشت، فصل جدیدی از روابط بین سومالی و امارات بعد از یک دوره ناامید کننده، شروع شده است.

او در ادامه نوشت، سومالی و امارات در مسیر درست برای بازسازی روابط برادرانه و حل اختلافات خود گام برداشته‌اند.

این اختلاف در حالی رخ داد که امارات به همراه سه کشور عربی دیگر روابط خود را با قطر قطع کردند و مدعی شدند دوحه از تروریسم حمایت می‌کند.

پس از آن رقابت سیاسی عمیقاً در سومالی و شاخ آفریقا احساس شد؛ جایی که امارات ثروتمند در سال‌های اخیر میلیون‌ها دلار سرمایه‌گذاری کرده و برای کسب قدرت و سود با کشورهای دیگر قابت کرده است.

امارات متحده عربی سرمایه گذاری زیادی در زیرساخت‌ها در منطقه‌ سومالی‌لند ( منطقه جدا شده از سومالی) انجام داده است تا جاییکه یک شرکت اماراتی یک بندر را در آن منطقه مدیریت می‌کند.

دولت فدرال سومالی، علی‌رغم فشار شدید عربستان و امارات برای محکوم کردن دوحه در جریان بحران دیپلماتیک خلیج فارس بی‌طرف ماند.

به همین خاطر بسیاری  شک و تردید دارند که "محمد عبدالله محمد"، رئیس‌جمهوری سومالی با قطر متحد است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها