کد خبر: 535554
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۲ ۱۳:۲۸:۱۷
| |

تشدید تنش ها در اوکراین/ آیا به ساعت صفر نزدیک شده‌ایم؟

با ادامه تحرکات نظامی اوکراین و کشورهای ناتو در شرق اروپا و استقرار نظامیان روس در مناطق مرزی، تنش‌ها در شرق اروپا به شدت افزایش یافته است. آیا به ساعت صفر نزدیک شده‌ایم؟

تشدید تنش ها در اوکراین/ آیا به ساعت صفر نزدیک شده‌ایم؟
کد خبر: 535554
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۲ ۱۳:۲۸:۱۷

ادامه بحرانهای داخلی، کشمکش‌ها در منطقه دونباس و افزایش نیروهای نظامی در منطقه شرق اروپا و احتمال وقوع یک جنگ تمام عیار، دوباره بحران اوکراین را به سرتیتر رسانه‌های جهان تبدیل کرده است. آیا به ساعت صفر نزدیک شده‌ایم؟

به گزارش فارس، بحران اوکراین از سال 2014 و با اعتراضات خیابانی نسبت به عدم امضای توافقنامه تجارت آزاد با اتحادیه اروپا کلید خورد و منجر به «انقلاب میدان» و سقوط دولت «ویکتور یانوکوویچ» رئیس جمهور وقت اوکراین شد اعتراضاتی که مورد حمایت سناتورهای آمریکایی و دولتهای غربی نیز بود.

اوکراین در طول قرون گذشته پل ارتباطی میان شرق و غرب بوده است و همین موضوع این کشور را به نقطه برخورد نیز تبدیل کرده است. با وقوع انقلاب میدان گسلهای قومی و زبانی در این کشور به لرزه درآمد و آتش جنگ داخلی را در این کشور شعله ور کرد و بهانه‌ای برای گسترش نفوذ نظامی آمریکا و ناتو در منطقه شده است و با الحاق کریمه به روسیه، اوکراین دوباره به محل برخورد شرق و غرب بدل شده است.  

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها