کد خبر: 535522
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۲ ۱۱:۱۰:۱۸
| |

سفارت روسیه در آمریکا:

تهدیدهای تحریمی واشنگتن باعث عقب نشینی روسیه نمی شود

سفارت روسیه در آمریکا در صفحه فیسبوک خود نوشت، تهدیدهای تحریمی آمریکا باعث عقب نشینی روسیه نمی شود و این واشنگتن است که به تنش‌های روابط دو جانبه دامن می‌زند نه مسکو.

تهدیدهای تحریمی واشنگتن باعث عقب نشینی روسیه نمی شود
کد خبر: 535522
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۲ ۱۱:۱۰:۱۸

سفارت روسیه در آمریکا در صفحه فیسبوک خود نوشت، تهدیدهای تحریمی آمریکا باعث عقب نشینی روسیه نمی شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، این سفارتخانه در ادامه بیانیه خود آورده است: این واشنگتن است نه مسکو که به تنش‌ها دامن می‌زند. ما عقب نمی‌نشینیم و به کار خود ادامه می‌دهیم.

این اظهارنظر از سوی سفارت روسیه در آمریکا در واکنش به توئیت وزارت خارجه آمریکا مطرح شد که گفته بود "این روسیه بود که در ۲۰۱۴ به اوکراین حمله کرد، کریمه را به اشغال خود در آورد و حالا بیش از ۱۰۰ هزار سرباز را در مرز با اوکراین مستقر کرده است."

در واکنش، دیپلمات‌های روسی گفتند، این آمریکا بود که کودتای ملی گرایان تندرو را در کی‌یف تشویق کرد که در نتیجه آن جمعیت کریمه به نابودی تهدید شد و به اتحاد مجدد با روسیه رای داد.

سفارت روسیه در آمریکا همچنین اعلام کرد: آمریکا بود که به مقام‌های اوکراین تسلیحات مدرن داد تا مشکل دونباس (شرق اوکراین با جدایی‌طلبانش) را با سلاح و سرباز حل کنند. این آمریکا بود که با زیرساخت نظامی به مرزهای روسیه نزدیک شد. حرکت نیروهای مسلح فدراسیون روسیه در قلمروی سرزمینی ما، حق حاکمیت و تمامیت ارضی است و تهدیدی علیه کسی قلمداد نمی‌شود.

غرب و دولت کی‌یف اخیرا ادعاهایی را درباره حمله احتمالی روسیه به اوکراین تکرار کرده‌اند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، این ادعاها را پوچ و بی‌اساس خواند و آن را به عنوان بهانه‌ای برای تشدید تنش‌ها، دانست و اشاره کرد، روسیه هیچکس را تهدید نمی‌کند.

با این حال، پسکوف احتمال تحریکات با هدف توجیه چنین ادعاهایی را رد نکرد و هشدار داد که تلاش برای استفاده از نیروی نظامی برای حل بحران در جنوب شرقی اوکراین عواقب جدی در پی خواهد داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها