کد خبر: 535414
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۱ ۱۷:۴۵:۳۸
| |

بشار اسد در دیدار با وزیر خارجه عمان:

به عنوان اعراب اصولی برای رویکرد سیاست خارجه‌مان نداریم

بشار اسد اظهار کرد، آنچه به عنوان اعراب کمبود داریم ایجاد اصولی برای رویکرد روابط سیاسی و انجام مذاکرات عقلانی مبتنی بر منافع ملت‌هاست. وزیر خارجه سوریه نیز تأکید کرد که سفر وزیر خارجه عمان به دمشق سرنوشت ساز است.

به عنوان اعراب اصولی برای رویکرد سیاست خارجه‌مان نداریم
کد خبر: 535414
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۱ ۱۷:۴۵:۳۸

بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در دیدار با بدر بن حمد البوسعیدی، وزیر خارجه عمان ضمن بررسی همکاری‌های دوجانبه، تاکید بر اهمیت ادامه تلاش در تمام سطوح و بررسی آخرین رویدادهای منطقه و جهان و مسائل مشترک به درک متقابل و دیدگاه نزدیک کشورها در قبال مسائل مهم اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، وی رویکرد و نقش متعادل عمان و سیاست‌گذاری‌های اولیه آن و مواضعش در قبال سوریه و حمایت از ملت سوریه در جنگ علیه تروریسم را یادآور شد.

رئیس‌جمهوری سوریه عنوان کرد: آنچه ما کمبود داریم ایجاد اصولی برای رویکردهای روابط سیاسی و مذاکرات عقلانی مبتنی بر منافع ملت‌هاست.

او خاطرنشان کرد: برخورد با تحولات و متغیرها در واقعیت و جهان عرب مستلزم تغییر نزدیکی‌های سیاسی و تفکر براساس منافع و موقعیت‌مان در صحنه بین‌الملل است.

وزیر خارجه عمان نیز سلام سلطان هیثم بن طارق را به اسد رساند و بر مواضع ثابت کشورش در قبال سوریه تاکید کرد. او اظهار کرد: سوریه رکن اصلی جهان عرب است و سیاست‌ها و مواضع قوی و شجاع آن باعث می‌شود در مقابله با چالش های فرا روی خود به آن بسیار تکیه کنیم.

همچنین به نقل از شبکه خبری المیادین، فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه در دیدار با بدر بن حمد البوسعیدی، وزیر خارجه عمان در دمشق گفت: سفر البوسعیدی به سوریه سفری سرنوشت ساز است. ما شاهد درک و فهم و تلاش برای یک موضع عربی متحد در مقابله با چالش‌هایی که کشورهایمان در معرض آن قرار دارد، هستیم.

البوسعیدی نیز گفت: هدف سفر من به سوریه تقویت روابطمان در زمینه‌های مختلف است. تلاش‌های خوبی از سوی کشورهای عربی برای اتحاد اعراب و اصلاح اشتباهات گذشته و عبور از آن صورت گرفته است. مساله درست انسجام روابط عربی-عربی است.

وی گفت: سوریه رکن اصلی فعالیت مشترک عربی است و ما می‌خواهیم مذاکرات بیشتری با برادرانمان در سوریه درباره مسائل مشترکمان داشته باشیم. تمام برادران عرب همواره به دنبال روابط با سوریه و بازگشت اتحاد میان اعراب هستند و تمام تلاش ما در این راستاست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها