کد خبر: 535388
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۱ ۱۴:۵۲:۵۵
| |

دیدار الحلبوسی و بارزانی با صدر در نجف:

عراق؛ تاکید مجدد رهبر جریان صدر بر عدم ائتلاف با مالکی

یک منبع مطلع عراقی جزئیات و اهداف نشست چهارجانبه امروز (دوشنبه) در حنانه نجف برای خروج از بن بست کنونی عراق را اعلام کرد.

عراق؛ تاکید مجدد رهبر جریان صدر بر عدم ائتلاف با مالکی
کد خبر: 535388
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۱ ۱۴:۵۲:۵۵

یک منبع مطلع عراقی در سخنانی با اشاره به جزئیات نشست چهارجانبه انجام شده در حنانه نجف میان محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان، نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان، خمیس الخنجر، رهبر ائتلاف "عزم" و مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق اعلام کرد که این نشست با هدف حل و فصل اختلافات میان جریان صدر و چارچوب هماهنگی شیعیان عراق و متحد شدن آنها برگزار شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شفق نیوز، این منبع گفت: شرکای میانجی (بارزانی، الحلبوسی و الخنجر) پیشنهاداتی را برای متحد کردن شیعیان عراق ارائه کردند؛ اما رهبر جریان صدر همچنان بر موضع سابق خود مبنی بر عدم گفت‌وگو با نوری مالکی، رهبر ائتلاف دولت قانون تاکید کرد.

منبع مذکور در ادامه گزارش داد: مقتدی صدر آمادگی خود برای گفت‌وگو با تمامی احزاب شیعه منهای مالکی و ائتلاف با آنها برای تشکیل ائتلاف اکثریت شیعی تاکید کرد.

این منبع ادامه داد: درحال حاضر توپ در زمین چارچوب هماهنگی شیعیان عراق است.

این منبع خاطرنشان کرد: تلاش شرکا برای آرام کردن فضای میان احزاب شیعه همه اتهامات علیه آنها مبنی بر تشویق مقتدی صدر به حذف این احزاب را از بین برد.

طبق گفته این منبع عراقی، مقتدی صدر پس از پایان نشست مذکور در حنانه نجف بار دیگر بر تلاش خود برای تشکیل دولت اکثریت ملی تاکید کرد.

شفق نیوز صبح امروز اعلام کرد که نیچروان بارزانی، به همراه محمد الحلبوسی و خمیس الخنجر به منظور دیدار با مقتدی صدر وارد نجف اشرف شدند.

طبق این گزارش، این سفر در چارچوب ابتکارعمل مسعود بارزانی، رئیس حزب دموکرات کردستان عراق انجام شده است.

مسعود بارزانی روز گذشته با صدور بیانیه‌ای در این باره تاکید کرده بود: در راستای حل و فصل مشکلات و آرام کردن فضا برای روند سیاسی عراق یک ابتکارعمل سیاسی مطرح کردم و به همین منظور پیشنهاد دادم که نیچروان بارزانی و محمد الحلبوسی با مقتدی صدر دیدار و با او درباره روند سیاسی و از میان برداشتن موانع در مسیر پیشرفت آن گفت‌وگو کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها