کد خبر: 535013
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۹ ۱۴:۴۰:۲۸
| |

علی الفتلاوی، یکی از رهبران ائتلاف الفتح:

نوری المالکی را کنار نمی‌گذاریم

یکی از رهبران ائتلاف الفتح اعلام کرد که چارچوب هماهنگی شیعیان در خصوص تداوم حضور نوری المالکی در تصمیم‌گیری‌ها به اجماع رسیده است.

نوری المالکی را کنار نمی‌گذاریم
کد خبر: 535013
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۹ ۱۴:۴۰:۲۸

علی الفتلاوی، یکی از رهبران ائتلاف الفتح، روز جمعه اعلام کرد که چارچوب هماهنگی شیعیان عراق موضع خود در خصوص نقش نوری المالکی در تشکیل دولت آینده را به مقتدی صدر اطلاع داد.

به گزارش فارس، طبق گزارش پایگاه «بغداد الیوم»، چارچوب هماهنگی شیعیان ورود به یک ائتلاف شیعی-شیعی با جریان صدر را بدون حضور نوری المالکی(رئیس ائتلاف دولت قانون) رد کرده و آن را به اطلاع جریان صدر رسانده است.

الفتلاوی همچنین تاکید کرده، صحبت از خروج یک طرف گفت‌وگوها، اعلام مخالفت نیست؛ بلکه دامن زدن به حواشی است. درست است که مخالفت جریانی که می‌تواند به (۱+۵۰) یعنی نصف تعداد کرسی‌های پارلمان برسد، تاثیرگذار و قابل ارزیابی است اما تصمیم این جریان نسبت به خارج کردن یک حزب سیاسی دیگر که ۳۰ نماینده یا بیشتر دارد، مخالفت سازنده‌ای نیست و به معنای پراکندگی جریان‌های سیاسی است.

وی در ادامه توضیح داد، «چارچوب هماهنگی به اجماع رسیده است که یا به صورت کلی تصمیم به مخالفت با این روند بگیرد و یا اینکه منتظر یک تصمیم دیگر بماند».

این در حالی است که پیش از این مقتدی صدر گفته بود که به هادی العامری اعلام کرده به شرط عدم حضور نوری المالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون در فعالیت‌های چارچوب هماهنگی بیت شیعی شرکت خواهد کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها