کد خبر: 511769
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۳ ۱۴:۱۴:۳۳
| |

کرملین: تهدید تروریستی در افغانستان بسیار بالا است

سخنگوی کرملین گفت که روسیه همچنان تحولات افغانستان را زیر نظر دارد و نگران است زیرا اوضاع در آنجا بسیار پرتنش است.

کرملین: تهدید تروریستی در افغانستان بسیار بالا است
کد خبر: 511769
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۳ ۱۴:۱۴:۳۳

اعتمادآنلاین| دیمیتری پسکوف ،سخنگوی کرملین گفت: ما از نزدیک تحولات را زیر نظر داریم. گفته می‌شود طالبان 31 اوت را به عنوان آخرین مهلت خروج تعیین کرده است. می دانیم که این موضوع در اجلاس اضطراری جی 7 مورد بحث قرار گرفت. زمان می گذرد. اوضاع به شدت متشنج است ، ما آن را از نزدیک زیر نظر داریم و نگران هستیم.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی کرملین همچنین نگرانی مسکو را درباره تهدید تروریستی که افغانستان به دلیل حضور اعضای داعش در آنجا با آن مواجه است ، ابراز کرد و گفت: علاوه بر طالبان ، داعش در افغانستان حضور دارد که ساکنان بومی این کشور نیستند ، ما در مورد تروریست های واقعی صحبت می کنیم. بنابراین مطمئناً ، تهدید تروریستی در افغانستان بسیار بالا است.

وی تاکید کرد: امنیت روس‌ ها در افغانستان همچنان در اولویت مسکو قرار دارد و مقامات تمام تلاش خود را برای تامین امنیت شهروندان انجام می دهند.

سخنگوی کرملین اطمینان داد که کرملین در حال تجزیه و تحلیل همه درخواست های شهروندان افغان برای کمک به آنها در تخلیه ، از جمله درخواست فارغ التحصیلان دانشگاه‌های نظامی است. پسکوف به خبرنگاران گفت: "ما همه درخواست ها را می بینیم. ما این اطلاعات را تجزیه و تحلیل می کنیم ، من نمی توانم در این مرحله چیزی اضافه کنم.

وی همچنین روابط روسیه و ترکیه را "مشارکت" نامید، اما گفت که اختلافات در موضوع کریمه همچنان وجود دارد.

مولود چاووش اوغلو ، وزیر امور خارجه ترکیه روز دوشنبه در کنفرانس «پلتفرم کریمه» در کی‌یف شرکت کرد.

پسکوف گفت: روابط روسیه و ترکیه ، به طور کلی ، ماهیت مشارکتی دارد و بر پایه همکاری تجاری ، اقتصادی و سرمایه گذاری استوار است. اما این بدان معنا نیست که این رابطه اختلافات قابل توجهی ندارد. ما این موضع همکاران ترکیه‌ای خود را نمی پذیریم ، ما آن را کاملاً اشتباه می دانیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها