کد خبر: 534968
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۹ ۱۲:۰۱:۲۵
| |

تسلیحات انگلیسی به اوکراین رسید

سربازان اوکراینی برای استفاده از موشک‌های سبک ضدتانک انگلیسی ارسالی لندن به کی‌یف آموزش دیدند.

تسلیحات انگلیسی به اوکراین رسید
کد خبر: 534968
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۹ ۱۲:۰۱:۲۵

در حالیکه انگلیس اخیرا از فروش و ارسال موشک‌های سبک ضدتانک به اوکراین خبر داده بود، شماری از سربازان اوکراینی دیروز (جمعه، ۸ بهمن) در غرب این کشور برای استفاده از این تسلیحات آموزش دیدند.   

به گزارش ایرنا از رویترز، با وجود تشدید فروش سلاح توسط آمریکا و انگلیس به اوکراین، مذاکرات آمریکا و روسیه برای کاهش شدت بحران اوکراین ادامه دارد و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه دیروز ضمن ارزیابی مثبت از پیشنهادهای امنیتی دریافتی از واشنگتن، تاکید کرد مسکو خواهان جنگ با اوکراین نیست.

وی با اشاره به دیدار آینده با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا افزود: پیشنهادهای آمریکا از ابتکارهای ناتو (سازمان پیمان اتلانتیک شمالی) بهتر بود و ولادیمیر پوتین در باره چگونگی واکنش به این پیشنهادها، تصمیم خواهد گرفت.

ولادیمیر زلسنکی رئیس‌جمهوری اوکراین نیز دیروز (جمعه) واشنگتن و برخی رسانه ها را به دامن زدن به نگرانی ها و فشار بر اقتصاد این کشور متهم کرد در حالیکه هنوز جنگی در کار نیست.  

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز اظهار داشت که آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نگرانی های امنیتی کرملین را در بحران اوکراین رفع نکرده‌اند اما مسکو آماده ادامه مذاکرات است.  

وزارت امور خارجه روسیه ماه گذشته، فهرستی از خواسته‌های خود برای آمریکا و ناتو را پیش از مذاکرات جاری میان مقامات واشنگتن و مسکو ارائه کرد. روسیه از آمریکا و ناتو خواسته است که اوکراین را به عضویت ناتو درنیاورند و میزان نیروهای نظامی در شرق اروپا را کاهش دهند،  همچنین پایگاه نظامی در کشورهایی که اعضای سابق اتحاد جماهیر شوروی بوده و بخشی از ناتو نیستند، احداث نکند.  

مقامات روسیه و آمریکا طی هفته‌های قبل با محوریت مسئله تضمین‌های امنیتی مورد درخواست روسیه مذاکره کردند. گزارش رسانه های مخلتف حاکی است این مذاکرات تاکنون نتیجه قابل توجهی نداشته و قرار است در روزهای آینده در بروکسل و وین نیز ادامه یابد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها