انگلیس برخی کارکنان سفارت خود را از اوکراین خارج کرد

انگلیس خروج برخی از کارکنان سفارت خود را از اوکراین آغاز کرده است.

انگلیس برخی کارکنان سفارت خود را از اوکراین خارج کرد
کد خبر: 534091
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۴ ۱۱:۴۳:۳۲

انگلیس خروج برخی از کارکنان سفارت خود را از اوکراین آغاز کرده است.

به گزارش ایرنا از تارنمای بی‌بی سی، این اقدام در حالی صورت می گیرد که به گفته مقامات تهدیدی علیه دیپلمات های انگلیسی در کی‌یف وجود ندارد ولی لندن نیمی از کارکنان خود را از اوکراین به انگلیس برمی‌گرداند. افزون بر این جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز به صراحت اعلام کرد کشورهای عضو این اتحادیه از اقدام آمریکا مبنی بر خارج کردن خانواده‌های دیپلمات‌های خود از اوکراین، پیروی نمی‌کنند.

بورل با اشاره به اقدام آمریکا در خروج خانواده دیپلمات‌های خود از کی‌یف، افزود: نیازی به وخیم‌تر کردن شرایط نیست به ویژه در شرایطی که مذاکرات با روسیه (برای حل بحران اوکراین) در حال انجام است.  

آمریکا دیروز (یکشنبه) به اعضای خانواده دیپلمات های خود در کی یف دستور داد این کشور را ترک کنند.

وزارت امور خارجه روسیه ماه گذشته فهرستی از خواسته‌های خود برای آمریکا و ناتو را پیش از مذاکرات جاری میان مقامات واشنگتن و مسکو ارائه کرد. روسیه از آمریکا و ناتو خواسته اوکراین را به عضویت ناتو درنیاورند و میزان نیروهای نظامی در شرق اروپا را کاهش دهند. همچنین هیچ پایگاه نظامی در کشورهایی که اعضای سابق اتحاد جماهیر شوروی بوده و بخشی از ناتو نیستند، احداث نکند. اصرار بر عضویت این کشورها در ناتو و مخالفت روسیه بر این امر به رویارویی مسکو- واشنگتن با همراهی برخی کشورهای اروپایی دامن زده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها