کد خبر: 530863
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۷ ۰۹:۲۰:۴۰
| |

تکرار تهدیدهای انگلیس درباره عواقب حمله ادعایی روسیه به اوکراین

وزیر امور خارجه انگلیس با تکرار جوسازی‌های اخیر درباره حمله ادعایی روسیه به اوکراین گفت چنین اقدامی تحریم‌های بسیار موثر علیه مسکو را به دنبال خواهد داشت.

تکرار تهدیدهای انگلیس درباره عواقب حمله ادعایی روسیه به اوکراین
کد خبر: 530863
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۷ ۰۹:۲۰:۴۰

«لیز تراس» وزیر امور خارجه انگلیس روز پنجشنبه مدعی شد در صورت حمله روسیه به اوکراین، تحریم‌های بسیار موثری علیه مسکو وضع خواهد شد.

به گزارش فارس، تراس در جلسه پارلمان انگلیس مدعی شد: «کمپینی که روسیه برای براندازی در همسایگان دموکراتیک خود به راه انداخته را نمی‌پذیریم».

او با تکرار ادعاها و جوسازی‌ها علیه مسکو گفت: «آن‌ها به غلط اوکراین را یک تهدید معرفی می‌کنند تا مواضع خصمانه خود را توجیه کنند».

وزیر امور خارجه انگلیس با تکرار ادعاهای اثبات‌نشده گفت: «در اینجا روسیه متخاصم است. ناتو همواره یک اتحاد دفاعی بوده است».

تراس در ادامه تهدید کرد، هرگونه تهاجم علیه اوکراین از سوی روسیه «عواقبی سنگین از جمله تحریم‌های هماهنگ برای اعمال هزینه‌ای سنگین علیه منافع و اقتصاد روسیه» را در پی خواهد داشت.

او در این‌باره گفت: «انگلیس و شرکای آن در حال کار کردن بر روی این تحریم‌ها هستند که اقدامات بسیار موثری را شامل می‌شود که بخش مالی و افراد روس را هدف قرار خواهد داد».

وزیر امور خارجه انگلیس گفت، این ماه به کی‌یف سفر خواهد کرد و مدعی شد: «اتحاد ناتو برای مقابله به مثل در برابر رفتارهای تهدیدآمیز روسیه حیاتی است».

او همچنین به یکی از اهداف جوسازی‌های اخیر پیرامون حمله احتمالی روسیه به اوکراین در ماه‌های آینده اشاره کرد و گفت انگلیس با راه افتادن پروژه انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به «نورد استریم ۲» مخالف است.

تراس گفت: «اروپا باید وابستگی به گاز روسیه را کاهش دهد. بریتانیا همچنان با نورد استریم ۲ مخالف است و من در تلاش هستم به کمک متحدان و شرکا، خطرات راهبردی این پروژه را برجسته کنم».

 روسیه بارها تأکید کرده دولت اوکراین در حال سرکوب و بمباران نواحی روس‌زبان و حامی روسیه در شرق اوکراین است و از غربی‌ها خواسته استانداردهای دوگانه حقوق بشری خود را کنار بگذارند.

با این حال رسانه‌های غربی اخیرا در یک جوسازی رسانه‌ای اعلام کرده‌اند روسیه قصد دارد حمله‌ای تمام عیار علیه اوکراین انجام دهد. مسکو با رد این ادعاها هشدار داده در صورت تداوم و تشدید حملات دولت کی‌یف علیه ساکنین منطقه حامی روسیه در اوکراین، پاسخ شدیدی خواهد داد.

در راستای افزایش تنش میان روسیه و غرب، قرار است اوایل ماه جاری میلادی نشست‌هایی میان آمریکا و روسیه و همچنین مسکو و اعضای ناتو برگزار شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها