کد خبر: 533830
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۳ ۱۰:۲۰:۴۸
| |

نصرت غنی، نماینده محافظه کار پارلمان انگلیس:

به خاطر مسلمان بودنم از وزارت اخراج شدم

نماینده محافظه کار پارلمان انگلیس می گوید رئیس فراکسیون حزب متبوعش به او گفته به خاطر مسلمان بودن از پستش به عنوان وزیر ترابری اخراج شده است.

به خاطر مسلمان بودنم از وزارت اخراج شدم
کد خبر: 533830
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۳ ۱۰:۲۰:۴۸

نصرت غنی، نماینده محافظه کار پارلمان انگلیس می گوید رئیس فراکسیون حزب متبوعش به او گفته به خاطر مسلمان بودن از پستش به عنوان وزیر ترابری اخراج شده است.

به گزارش ایرنا، روزنامه تایمز به نقل از این سیاستمدار انگلیسی موضوع اخراج شدنش به دلیل باورهای مذهبی را تیتر کرد و نوشت: او که ۴۵ سال دارد در جریان ترمیم کابینه در اوایل سال ۲۰۲۰ از پست وزیر حمل و نقل کنار گذاشته شد.

غنی اکنون مدعی است رئیس فراکسیون حزبش در جلسه ای در داونینگ استریت (اقامتگاه وزیران بلندپایه کابینه)  به او گفته است «مسلمان بودن او مساله بوده است» و «حضور یک وزیر مسلمان زن باعث معذب بودن همکارانش بوده است»

این نماینده زن پارلمان انگلیس همچنین گفت به او گفته شده «نگرانی هایی درباره وفاداری اش به حزب وجود دارد چرا که به اندازه کافی از حزبش (حزب محافظه کار) در مقابل  اتهامات اسلام هراسی دفاع نکرده است.»

تارنمای روزنامه اسکای نیوز انگلیس نوشت: مارک  اسپنسر رئیس فراکسیون و سیاستمدار محافظه کار انگلیسی در بیانیه ای گفت: مطمئنا دیگر رئیسان فراکسیون حزب دخالتی در طرح این مساله نداشته اند و من فردی هستم که نصرت غنی درباره او صحبت کرده است.

اسپنسر اتهامات وارده از سوی نصرت غنی را تکذیب کرد و گفت این موضوع باعث ناامیدی او شده که وقتی این مساله را به این نماینده زن پارلمان انگلیس گفته او آن را برای تحقیقات رسمی به حزب ارجاع نداده است.

اتهامات اسلام هراسی در حزب محافظه کار

اتهامات اسلام هراسی در حزب محافظه کار انگلیس در سال ۲۰۱۹ به اوج خود رسید. در این سال ۲۵ نفر از اعضای کنونی و سابق شورای این حزب اظهاراتی را علیه مسلمانان و در قالب مواضع  نژادپرستانه در رسانه های اجتماعی منتشر کردند.

در گزارش اختصاصی روزنامه گاردین در این زمینه آمده است که ۱۵ عضو کنونی و ۱۰ عضو سابق شورا در فیس بوک و توییتر پیام های اسلام ستیزانه را به مقر حزب ارسال کرده اند.

پیام‌های موجود در پرونده‌ای که گاردین به دست آورده  شامل «دعوت به تعطیلی مساجد، ادعای این که دین می‌خواهد «جهان را مسلمان کند» و اتهام زنی با استفاده از عبارتی همچون «بربر» و «دشمن داخلی » بوده است.

شورای مسلمانان انگلیس بارها رهبری حزب محافظه کار را به «نادیده گرفتن و تحقیر مسلمانان» متهم کرده به ویژه پس از این که حزب محافظه کار از تعهدات قبلی خود برای انجام تحقیقات مستقل درباره همه انواع تعصبات خودداری کرد. این شورا در سال ۲۰۱۹ میلادی اعلام کرد که اسلام هراسی در درون حزب محافظه کار به یک موضوع همه گیر داخلی تبدیل شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها