وزیر خارجه انگلیس:

آرای لازم برای تصویب برگزیت را در اختیار داریم

وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد: به نظر می رسد که آرای لازم برای تصویب برگزیت را در پارلمان در اختیار داریم.

آرای لازم برای تصویب برگزیت را در اختیار داریم
کد خبر: 353375
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۸ ۱۶:۴۴:۱۲

اعتمادآنلاین| ‎ «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس امروز یکشنبه در سخنانی اعلام کرد: به‌نظر می‌ رسد تعداد رأی کافی در مجلس عوام را (برای تصویب پیشنهاد نخست وزیر برای برگزیت) داشته باشیم؛ چرا پارلمان بر آن اصراری ندارد؟

وزیر خارجه انگلیس در این خصوص گفت: این کاری است که هفته آینده انجام خواهیم داد. به‌نظر م ی‌رسد دولت بتواند تعداد آرای لازم برای تصویب توافق با اتحادیه ار وپا را در پارلمان کسب کند.

این در حالیست که دولت انگلیس ساعاتی پیش اعلام کرد علیرغم اینکه نخست وزیر انگلیس از سوی مخالفان خود مجبور شد نامه تاخیر خروج لندن از اتحادیه اروپا موسوم به برگزیت را بدون امضاء به بروکسل ارسال کند، روند مذکور 31 اکتبر (9 آبان ماه) به نتیجه خواهد رسید.

بر اساس اعلام این رسانه، «مایکل گوو» مدیر تدارکات برگزیتِ بدون توافق در این زمینه اعلام کرد: ما 31 اکتبر از اتحادیه اروپا خارج می‌شویم. ما تمام شرایط را در اختیار داشته و می‌ توانیم این کار را انجام دهیم.

این مقام دولت انگلیس در این خصوص ادامه داد: این نامه به این دلیل ارسال شد که پارلمان این کار را الزام آور کرد؛ اما پارلمان نمی‌ تواند نظر نخست وزیر، سیاست‌ های دولت یا تصمیم آن را تغییر دهد.

گفتنی است، بوریس جانسون» نیمه شب شنبه در نامه ای بدون امضا از اتحادیه اروپا خواست تا فرآیند «برگزیت»- خروج انگلیس از اتحادیه اروپا- را به تأخیر اندازد.

وی در عین حال با ارسال یادداشتی جداگانه متذکر شد که با هرگونه تمدید و اعطای مهلت برای این فرآیند مخالف است.

گفتنی است مجلس عوام انگلیس عصر روز شنبه صحنه برگزاری جلسه ای برای بررسی توافق جدید لندن با بروکسل در خصوص برگزیت بود.

در این نشست، مجلس عوام به طرح «اصلاحیه توقف تصویب» رأی داد که به موجب آن بررسی توافق انجام شده میان لندن و بروکسل فعلاً متوقف می شود.

پیش از برگزاری این نشست رئیس کمیسیون اروپا هشدار داده بود که در صورت عدم تصویب توافق جدید برگزیت در پارلمان انگلیس شرایط بسیار پیچیده خواهد شد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها