کد خبر: 533644
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۲ ۱۱:۴۹:۵۰
| |

در بحبوحه تنش‌ها میان اوکراین و روسیه:

کانادا وام ۹۵ میلیون دلاری به اوکراین پیشنهاد کرد

نخست‌وزیر کانادا اعلام کرد، کشورش یک وام به ارزش ۱۲۰ میلیون دلار کانادا (۹۵ میلیون دلار آمریکا) به اوکراین پیشنهاد داده تا بتواند به تلاش‌های روسیه برای بی‌ثبات کردن اقتصاد این کشور پاسخ دهد و در برابر آنها مقاومت کند.

کانادا وام ۹۵ میلیون دلاری به اوکراین پیشنهاد کرد
کد خبر: 533644
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۲ ۱۱:۴۹:۵۰

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا گفت: روسیه قصد دارد اوکراین را بی‌ثبات کند از جمله به صورت اقتصادی. این وام به حمایت از مقاومت اقتصادی اوکراین کمک خواهد کرد. ما همچنین در حال بررسی گزینه‌های دیگر برای تامین حمایت‌های مالی و دیگر حمایت‌ها از اوکراین هستیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، ترودو در کنفرانسی خبری در اوتاوا گفت:‌یکی از این حمایت‌ها پیشنهاد هدیه‌ای ۴.۸ میلیون دلاری برای کمک فنی است.

وی افزود: کانادا همچنین احتمالا آموزش نظامی به نیروهای اوکراینی را تمدید می کند، تجهیزات و تسلیحات دفاعی برای این کشور در نظر می‌گیرد و تحریم‌های شدیدی علیه روسیه اعمال می کند. بدون شک ما به دنبال انجام اقدامات بیشتر هستیم و براساس شرایط، گزینه‌هایمان را مطرح می‌کنیم.

این اطلاعیه‌های کانادا در حالی مطرح شده‌اند که تنش‌ها میان اوکراین و روسیه بالا گرفته است. این اطلاعیه‌ها همچنین چند ساعت پس از آن منتشر شدند که دیپلمات‌های آمریکایی و روسی مذاکراتی را در سطح مقامات عالی رتبه در سوئیس با هدف خنثی کردن یک انبار باروت پیش از انفجار و در گرفتن جنگ برگزار کردند.

ترودو گفت: ما به عنوان جامعه جهانی در تلاش‌های دیپلماتیک مهم و قابل توجهی مشارکت کرده‌ایم و صریحا تاکید کرده‌ایم که در گرفتن جنگی که در آن سربازان روسی و اوکراینی یکدیگر را می‌کشند نه به نفع مردم اوکراین است و نه به نفع مردم روسیه.

وی افزود: هرگونه تحرک نیروهای روسی به طرف اوکراین کاملا غیرقابل قبول خواهد بود و با پاسخ صریحی از سوی جامعه بین‌الملل مواجه خواهد شد.

روسیه دست‌کم ۱۰۰ هزار نیرو در مرز با اوکراین دارد و با وجود آنکه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هرگونه احتمال حمله کشورش به اوکراین را رد کرده اما این استقرار نیرو گمانه زنی‌ها را درباره این هدف افزایش داده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها