کد خبر: 533531
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۱ ۱۳:۰۴:۰۹
| |

بازگشایی مجدد سفارت اتحادیه اروپا در افغانستان

طالبان اعلام کرد که ماموریت دیپلماتیک اتحادیه اروپا در افغانستان مجددا به راه افتاده و گفت که با دیدارهای متوالی، اکنون طرفین به فهمی مشترک رسیده‌اند.

بازگشایی مجدد سفارت اتحادیه اروپا در افغانستان
کد خبر: 533531
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۱ ۱۳:۰۴:۰۹

عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه دولت طالبان گفت، اتحادیه اروپا رسما سفارت خود را بازگشایی کرده و در کابل حضور دائمی خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، بلخی در توییتی نوشت: به دنبال دیدارهای متوالی و حصول فهمی مشترک با نمایندگان اتحادیه اروپا، این اتحادیه به صورت رسمی سفارت خود در افغانستان را بازگشایی و فعالیت خود را آغاز کرده است؛ این اتحادیه در کابل حضوری دائمی خواهد داشت.

وی افزود: افزون بر کمک بشردوستانه ۲۲۰ میلیون یورویی، اتحادیه اروپا ۲۶۸ میلیون یوروی دیگر نیز به عنوان کمک به افغانستان اعلام کرده و بخشی را برای حقوق معلمان در نظر گرفته است، که مورد استقبال ماست.

تا کنون هیچ کشوری به صورت رسمی طالبان را که در ماه اوت سال گذشته به قدرت رسید، به رسمیت نشناخته است و در اوایل هفته جاری، نخست وزیر دولت طالبان از کشورهای مسلمان خواست که در به رسمیت شناختن طالبان پیشقدم شوند.

اتحادیه اروپا در سپتامبر سال گذشته پنج معیار را برای تعامل با دولت طالبان معرفی کرد، از جمله رعایت حقوق بشر – خصوصا حقوق زنان و دختران – و تشکیل دولتی فراگیر که نماینده همه آحاد جامعه افغانستان باشد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها