کد خبر: 533490
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۱ ۰۹:۲۲:۳۵
| |

آغاز تحقیقات قضایی درباره جاسوسی از شهروندان اسرائیلی با پگاسوس

دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی از آغاز تحقیقاتی درباره استفاده پلیس این رژیم از برنامه جاسوسی پگاسوس برای جاسوسی از شهروندان خبر داد.

آغاز تحقیقات قضایی درباره جاسوسی از شهروندان اسرائیلی با پگاسوس
کد خبر: 533490
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۱ ۰۹:۲۲:۳۵

آویخای مندلبلیت، دادستان کل رژیم صهیونیستی در نامه‌ای به کوبی شبتای، رئیس پلیس این رژیم خواهان دستیابی به تمام اسناد مربوط عملیات شنود و جاسوسی که در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۰ انجام شده برای تحقیقات درباره گزارشات منتشر شده در رسانه‌ها در خصوص جاسوسی از شهروندان با برنامه پگاسوس شد.

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری زبان کالکلیست اخیرا اعلام کرد که پلیس رژیم صهیونیستی از برنامه پگاسوس برای جاسوسی علیه شهروندان اسرائیلی استفاده کرده است. طبق نوشته این روزنامه پلیس از برنامه پگاسوس برای پیگرد یک فعال استفاده کرده و این مسئله خطری علیه دموکراسی است.

رئیس پلیس رژیم صهیونیستی در واکنش به گزارشات این روزنامه اعلام کرد: پلیس اسرائیل با تمام ابزارهای قانونی با این جنایت مقابله می‌کند. من از دادستان خواستم تحقیق کند که عملیات جاسوسی براساس قانون انجام شده یا خیر.

وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی چهارشنبه متعهد شد که تحقیقاتی را درباره ادعاهای روزنامه مذکور درباره استفاده از پگاسوس برای جاسوسی علیه شهروندان اسرائیلی از جمله افرادی که رهبری اعتراضات علیه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی را بر عهده داشتند، انجام دهد.  در سال ۲۰۲۱ که فاش شد از برنامه پگاسوس رژیم صهیونیستی برای جاسوسی علیه روزنامه نگاران، سیاستمداران و مخالفان از سرتاسر جهان استفاده شده جنجال‌هایی در این باره وجود دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها