کد خبر: 533120
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۸ ۱۹:۰۹:۱۳
| |

پلیس رژیم صهیونیستی از پگاسوس برای جاسوسی از شهروندان عادی استفاده می‌کند

​رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که پلیس رژیم صهیونیستی از برنامه پگاسوس برای جاسوسی حتی علیه شهروندان عادی نیز استفاده کرده است.

پلیس رژیم صهیونیستی از پگاسوس برای جاسوسی از شهروندان عادی استفاده می‌کند
کد خبر: 533120
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۸ ۱۹:۰۹:۱۳

پلیس رژیم صهیونیستی از برنامه پگاسوس برای جاسوسی علیه اعضای جنبش "پرچم‌های سیاه" که رهبری تظاهرات علیه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق اسرائیل را برعهده داشتند، استفاده کرده است. پلیس این رژیم همچنین از این برنامه برای جاسوسی علیه شهرداران و یکی از نزدیکان عضو کنست و کارمندان شرکت‌های دولتی و متهمان جنایی و شهروندان عادی بدون دستور قضایی استفاده کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه عبری زبان کالکلیست، طبق گزارش این روزنامه، کسی که که دستور را صادر کرده یک افسر عالی رتبه در پلیس است که به تیم عملیات ویژه در شعبه سایبری وابسته به پلیس دستورات را صادر کرده است و این عملیات به صورت کاملا محرمانه انجام می‌شود.

پلیس رژیم صهیونیستی از برنامه پگاسوس برای هک کردن تلفن رئیس یکی از شهرداری‌ها به خاطر جستجوی اسناد و مدارکی که دریافت رشوه توسط وی را ثابت کند، استفاده کرده بود. بعد از اینکه پلیس به اسناد و مدارک دست یافت، تحقیقات علنی شد.

پلیس رژیم صهیونیستی همچنین از برنامه پگاسوس برای هک کردن تلفن شهروندان عادی برای جمع آوری اطلاعات غیر مرتبط با تحقیقات جنایی و تخلفات استفاده کرده است.

این روزنامه نوشت: پلیس اسرائیل برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ برنامه پگاسوس را خریداری کرد. زمانی که یوحنان دانینو بازرس کل پلیس بود. وی رونی الشیخ بازرس کل سابق پلیس رژیم صهیونیستی را که در سال ۲۰۱۵ این پست را بر عهده گرفت به گسترش استفاده از این برنامه علیه شهروندان وادار کرد.

این روزنامه نوشت: استفاده از برنامه پگاسوس در چندین مورد جنایت‌های قتل و فساد را فاش کرد؛ اما به صورت غیر قانونی و علیه شهروندان و نزدیکان مظنونان و فعالان اجتماعی و بدون نظارت دادگاه صورت گرفته است.

در این راستا پلیس رژیم صهیونیستی این گزارش را تکذیب کرد و مدعی شد که به موجب اختیارات در قانون و دستور دادگاه در چارچوب قواعدی که طرف‌های ذیربط مشخص کرده‌اند، فعالیت می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها