کد خبر: 532971
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۸ ۰۹:۵۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

فوران آتشفشان در تانگو، ارتباط با جهان را قطع کرد

پس از بازگشت پرواز نیروی دفاعی نیوزیلند از تونگا، کشوری که پس از فوران آتشفشان ارتباطش را با بقیه دنیا از دست داده است، برای اولین بار تصاویری از آتشفشان تونگا و جزایر سونامی به ثبت رسید.

فوران آتشفشان در تانگو، ارتباط با جهان را قطع کرد
کد خبر: 532971
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۸ ۰۹:۵۰:۰۰

منیژه موذن- پس از بازگشت پرواز نیروی دفاعی نیوزیلند از تونگا، کشوری که پس از فوران آتشفشان ارتباطش را با بقیه دنیا از دست داده است، برای اولین بار تصاویری از آتشفشان تونگا و جزایر سونامی به ثبت رسید.

در حالی که ارتباط این جزایر پس از فوران آتشفشان با سایر نقاط جهان قطع شده است عکس هوایی از نوموکا، جزیره‌ای کوچک در بخش جنوبی Haʻapai، زمین و درختان پوشیده از خاکستر و سایر آسیب‌های ناشی از فوران عظیم آتشفشانی زیردریایی و سونامی را نشان می‌دهد که روز شنبه به این کشور اقیانوس آرام ضربه زد.

تصاویر ماهواره‌ای تجزیه و تحلیل‌شده از سوی سازمان ملل، صحنه‌های مشابهی را در کولوموتوآ، تونگاتاپو، و روستای فافاا، کولوفوو، نشان می‌دهد

در حالی که برخی از ساختمان‌ها پابرجا مانده‌اند، برخی دیگر به نظر فرو ریخته‌اند و کل چشم‌انداز با خاکستر خاکستری پوشیده شده است.

در فرودگاه بین‌المللی فوآاموتو، به نظر می‌رسد که باند فرود با خاکستر یا خاک پوشانده شده است. سایر تصاویر ماهواره ای نشان می دهد که سیل در چندین بلوک از خط ساحلی بالا آمده است.

فوران آتشفشان زیردریایی هونگا تونگا-هونگا هاآپای در 65 کیلومتری شمال پایتخت تونگا، بزرگ‌ترین رویداد آتشفشانی در 30 سال اخیر است.

فیلم‌ها و عکس‌های اولیه از موج سونامی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، اما به دنبال آسیب دیدن کابل اصلی ارتباط سکوت این کشور را فرا گرفت. ارتباطات از تونگا در روزهای گذشته بسیار محدود شده است.

تونگانی‌ها در سراسر جهان ممکن است مجبور شوند هفته‌ها منتظر بمانند تا تماس‌های معمولی از سر گرفته شود، زیرا تایید شده که کابل اتصال جزایر به جهان خارج حداقل در یک مکان قطع شده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها