کد خبر: 505127
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۵ ۱۳:۴۴:۳۱
| |

نیوزیلند، میزبان نشست مجازی اپک با تمرکز بر پاندمی کرونا

روسای جمهوری آمریکا، چین و روسیه به همراه سایر رهبران جهان در حالی امروز (جمعه) در نشست مجازی سازمان همکاری اقتصادی آسیا-پاسیفیک (اپک) به میزبانی نیوزیلند گردهم آمده‌اند که به دنبال اقداماتی جامع برای رسیدگی به پاندمی کرونا و تاثیرات اقتصادی آن هستند.

نیوزیلند، میزبان نشست مجازی اپک با تمرکز بر پاندمی کرونا
کد خبر: 505127
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۵ ۱۳:۴۴:۳۱

اعتمادآنلاین| نیوزیلند میزبان این نشست اخیرا گفته بود که ریاست نشست فوق‌العاده را پیش از نشست رسمی اپک در نوامبر 2021 برعهده دارد و این نخستین نشست فوق‌العاده اپک است که برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این نشست بر افزایش نگرانی‌ها مربوط به کرونا تمرکز دارد که در کشورهای مختلفی از جمله اندونزی، تایلند و استرالیا رشد زیادی داشته و موج جدیدی از ابتلا را به وجود آورده است.

جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند در گفتگویی تلفنی با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا پیش از نشست امروز بر اهمیت همکاری تمامی 21 عضو این گروه اقتصادی حوزه اقیانوس آرام برای دستیابی به راهی به منظور خروج از این پاندمی تاکید کرده بود.

اما تنش‌ها در میان اعضای اپک به ویژه بین غرب و چین بر سر منشا کرونا، تجارت، سین‌کیانگ و دریای چین جنوبی می‌تواند بر این نشست فوق‌العاده سایه بیفکند.

یکی از مقام‌های ارشد دولت بایدن گفته که رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد از این نشست برای نشان دادن تعهدش برای یک منطقه آزاد و باز هند-پاسیفیک استفاده کند.

این مقام مسئول گفت: به عنوان نخستین فرصت بایدن با بسیاری از رهبران جهانی به صورت مجازی دیدار می‌کند و مشخص خواهد کرد که آمریکا به تعهدش در قبال منطقه پای‌بند است. او همچنین دیدگاهی را برای منطقه بر اساس ارزش‌های آمریکایی ارائه می‌کند.

بایدن همچنین قرار است درباره چگونگی فعالیت و همکاری منطقه‌ای در راستای احیای اقتصادی جهانی نیز گفتگو کند.

این نشست شامل یک جلسه پرسش و پاسخ «تعاملی» است که در آن رهبران می‌توانند پرسش‌هایی را بپرسند یا نظر دهند؛ قالبی که برای رهبران اپک غیر معمول است چون این نشست جایی است که رویدادها معمولا به صورت متن نوشته می‌ش

وند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها