واکنش آمریکا به حمله یمنی‌ها به ابوظبی:

تعهد واشنگتن به امنیت امارات تزلزل‌ناپذیر است

مشاور امنیت ملی کاخ سفید و سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن محکوم کردن عملیات یمنی‌ها علیه ابوظبی، گفتند تعهد واشنگتن به امنیت امارات تزلزل‌ناپذیر است و در کنار شرکای اماراتی خود ایستاده‌اند.

تعهد واشنگتن به امنیت امارات تزلزل‌ناپذیر است
کد خبر: 532962
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۸ ۰۸:۳۰:۳۶

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای گفت: «ایالات متحده حمله تروریستی امروز در ابوظبی در امارات عربی متحده، که منجر به کشته شدن سه غیرنظامی شد را به شدت محکوم می‌کند».

به گزارش فارس، سالیوان که کشورش با کمک‌های نظامی به ائتلاف جنایتکار سعودی، موجب کشتار ده‌ها هزار شهروند یمنی بی‌گناه از ابتدای جنگ تحمیلی علیه یمن شده، ادعا کرد: «حوثی‌ها مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته‌اند و ما با امارات و شرکای بین‌المللی برای پاسخگویی آنها همکاری خواهیم کرد».

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی کاخ سفید، وی همچنین افزود: «تعهد ما به امنیت امارات تزلزل‌ناپذیر است و در کنار شرکای اماراتی خود در برابر تمامی تهدیدات علیه قلمرو آنها ایستاده‌ایم».

بعد از او، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز ضمن محکوم کردن عملیات پیروزمندانه مقاومت یمن علیه ابوظبی، مدعی شد این عملیات مکان‌های غیرنظامی از جمله فرودگاه بین‌المللی ابوظبی را هدف گرفته است.

در بیانیه پرایس آمده است: «ما به خانواده‌های قربانیان این عملیات و مردم امارات تسلیت می‌گوییم. حوثی‌ها مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته‌اند. ما تعهد تزلزل‌ناپذیر خود را به امنیت امارات عربی متحده تکرار می‌کنیم و در کنار شرکای اماراتی خود متحد هستیم».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها