کد خبر: 532814
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۷ ۱۱:۴۴:۱۹
| |

آنالنا بائربوک، وزیر خارجه آلمان:

خواستار روابط باثبات با روسیه هستیم

وزیر خارجه آلمان که کشورش از یک سو نیاز شدید به منابع انرژی روسیه دارد و از دیگر سو، تحت فشار واشنگتن برای فاصله گرفتن از مسکو قرار دارد، در آستانه سفر به مسکو تصریح کرد که دولت برلین خواستار یک روابط باثبات با روسیه است

خواستار روابط باثبات با روسیه هستیم
کد خبر: 532814
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۷ ۱۱:۴۴:۱۹

آنالنا بائربوک، وزیر خارجه آلمان خاطر نشان کرد که کابینه این کشور خواستار روابط باثبات با روسیه است و اینکه هر دو کشور مسائل زیادی برای گفتگو و تعامل در نظر دارند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، این اظهارات وزیر خارجه آلمان پیش از سفر امروز وی به اوکراین و روسیه مطرح شده است.

پروژه خط لوله گاز نورداستریم 2 برای انتقال گاز روسیه به آلمان و اروپا، مدتی پیش و در هفته های پایانی دولت قبلی آلمان تکمیل و آماده بهره برداری شده است و شروع انتقال گاز از طریق این خط لوله، در انتظار اراده طرف آلمانی است. بدون تردید این موضوع از مهم ترین مسائل دستور کار وزیر خارجه آلمان به مسکو خواهد بود.

این مقام ارشد آلمان افزود: طی سفرم به مسکو، مهم است که مواضع خود را اعلام کنیم. دولت جدید فدرال آلمان خواهان یک روابط جامع و باثبات با روسیه است. مسائل زیادی از جمله موضوعات سیاسی، علمی ، فرهنگی، تجاری و انرژی میان طرفین وجود دارد که باید مورد بحث قرار بگیرد.

وزیر خارجه آلمان قرار است پس از سفر به اوکراین که امروز انجام می شود، به مسکو سفر و با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه دیدار کند.

آنالنا بائربوک همچنین قرار است در سفر امروز به اوکراین با رئیس جمهور و وزیر خارجه اوکراین نیز دیدار و گفت و گو کند. تحولات مرزی اوکراین و همچنین تنش میان غرب با روسیه در مورد اوکراین در راس دستورکار مذاکرات وزیر خارجه آلمان با مقامات اوکراینی قرار خواهد داشت.

وزیر خارجه آلمان پیش از این گفته بود که بر مسیر دیپلماسی برای حل مناقشه اوکراین تاکید دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها