کد خبر: 532343
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۵ ۱۱:۱۵:۴۴
| |

شبکه لبنانی المیادین گزارش داد:

جزئیات ابتکارعمل ایران برای حل بحران یمن

شبکه المیادین جزئیاتی درخصوص ابتکارعمل ایران برای حل بحران یمن منتشر کرد.

جزئیات ابتکارعمل ایران برای حل بحران یمن
کد خبر: 532343
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۵ ۱۱:۱۵:۴۴

شبکه لبنانی المیادین به نقل از منابع آگاه خود اعلام کرد که ابتکار عمل ایران برای حل بحران یمن که چند سال پیش مطرح شد و جامعه بین المللی و کشورهای عضو ائتلاف عربی به آن توجهی نکردند شامل آتش بس، برداشت کامل تحریم و بازگشایی گذرگاه های هوایی، زمینی و دریایی است.

به گزارش ایسنا، این منابع گفته اند: در طرح ایران آمده است که در ابتدا باید بعد از توقف جنگ و برداشت تحریم ها، طرف های درگیر وارد مذاکرات سیاسی و توافق برای رسیدن به مرحله انتقالی شوند.

منابع المیادین تاکید کردند: بعد از آن نیز یک دولت فراگیر و توافقی تشکیل شود تا وضعیت موجود را اداره کند و از این دولت باید حمایت اقتصادی شود.

این منابع خاطرنشان کردند: ابتکار عمل ایران نیازمند توافق کشورهای ائتلاف عربی، عربستان، امارات، آمریکا، انگلیس و خود تهران به عنوان صاحب طرح است، روسیه نیز باید در کنار سازمان ملل از این طرح حمایت کند و نقش هماهنگ کننده و میانجیگر را ایفا کند.

براساس این گزارش، هشام شرف، وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن اخیرا تاکید کرد که طرح ایران برای حل بحران یمن در دست بررسی و برخی اصلاحات ساده است و این طرح کلید حل بحران یمن است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها