کد خبر: 259219
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۹ ۱۱:۰۱:۰۰
| |

یمن، تیمی برخاسته از جنگ و قحطی

فوتبال در یمن تقریبا نابود شده است. لیگ در حالت تعلیق است و استادیوم‌ها تبدیل به زمین‌های خشک شده‌اند. همه اینها اثر مستقیم جنگی است که کشور را به دوقسمت تقسیم کرده، بخشی از آن در دست حوثی‌هاست و بخشی در دست دولت مستقر.  جنگی که تا به حال 6800 کشته و 10700 مجروح داشته است.

یمن، تیمی برخاسته از جنگ و قحطی
کد خبر: 259219
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۹ ۱۱:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ رسیدن به مرحله نهایی جام ملت‌های آسیا برای اولین بار کار کوچکی نیست اما در شرایطی که کشور درگیر جنگ و قحطی است رسیدن به چنین مرحله‌ای برای فقیرترین کشور عرب زبان دنیا شبیه به معجزه است.

این یک داستان ساده پیروزی و شکست در فوتبال نیست، داستان یمن، پر از وحشت و هراس جنگ است.

به گزارش اعتمادآنلاین به نقل از بی‌بی‌سی با این شرایط، کسی برای تیم یمن شانس زیادی در جام ملت‌ها قائل نیست اما هنوز برای پیش‌بینی شرایط این تیم زود است، عراق و سوریه هم در شرایط مشابه توانستند کار بزرگی انجام دهند.

فوتبال در یمن تقریبا نابود شده است، لیگ در حالت تعلیق است و استادیوم‌ها تبدیل به زمین‌های خشک شده‌اند. همه این‌ها اثر مستقیم جنگی است که کشور را به دو بخش تقسیم کرده، بخشی از آن در دست حوثی‌هاست و بخشی در مخالفان. جنگی که تا به حال 6800 کشته و 10700 مجروح داشته است. قحطی و بیماری این تراژدی را عمیق‌تر کرده است.

8500 کودک زیر 5 سال تا بحال در اثر سوءتغذیه جان خود را از دست داده‌اند و این در حالی است که سازمان ملل اعلام کرده 14 میلیون یمنی در خطر قحطی هستند.

در چنین شرایطی آماده سازی تیم ملی برای بازی‌های جام ملت‌ها کار آسانی نبوده است. بسیاری از بازیکنان یمن از کشور خرج شده‌اند و در کشورهایی مثل قطر بازی می‌کنند. اما آن‌ها که در خانه مانده‌اند شرایط سختی را تجربه کرده‌اند، معدود باشگاه‌هایی که هنوز فعالیت می‌کنند در هر بازی خطر مرگ را احساس می‌کنند، سفر در جاده‌ها برای انجام بازی خطرناک است و بازیکنان در خطر مداوم هستند.

تیم یمن تمرینات آماده‌سازی خود را در عربستان انجام داده‌است، مربی اهل اسلواکی یمن کوچیان خود به خوبی آگاه است که شرایط سیاسی چطور می‌تواند بر فوتبال اثر بگذارد. او احتمالا دشوارترین شغل را در دنیای فوتبال دارد اما می‌گوید به هدایت این تیم افتخار می‌کند و با وجود همه سختی‌ها بازیکنانش تلاش می‌کنند بهترین بازی‌های خود را به نمایش بگذارند.

آن‌ها می‌خواهند به مردم یمن در میان وحشت و هراس جنگ اندکی امید و روشنایی هدیه کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها