بلینکن،وزیر خارجه آمریکا:

آزمایش‌های موشکی کره شمالی را "عمیقا بی‌ثبات کننده" است

وزیر خارجه آمریکا گفت که پرتاب‌های پی در پی موشک‌های بالستیک کره شمالی "عمیقا بی‌ثبات کننده" است.

آزمایش‌های موشکی کره شمالی را "عمیقا بی‌ثبات کننده" است
کد خبر: 532171
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۴ ۱۱:۵۹:۵۱

 آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا بار دیگر از "رژیم پیونگ‌یانگ" خواست تا بدون هیچ پیش‌شرطی وارد گفت‌وگوهای دیپلماتیک با آمریکا شود. کره شمالی این موضع را به‌ عنوان یک "موضع غیرمعمول و بیهوده" رد کرده و خواستار رفع تحریم‌ها قبل از آغاز گفت‌وگو شده است.

به گزارش ایسنا، بلینکن روز پنجشنبه در مصاحبه‌ای اظهار کرد: چند ماه گذشته، این مسئله را شفاف کردیم که ما بدون هیچ پیش‌شرطی آماده مذاکره با کره شمالی هستیم. از آن‌ها خواستیم تا بدون هیچ گونه شرطی به پای میز مذاکره بیایند تا بررسی کنیم آیا می‌توانیم راهی را برای خلع سلاح هسته‌ای کامل شبه جزیره کره پیدا کنیم.

وی در ادامه افزود: متاسفانه ما نه تنها پاسخی از آن‌ها دریافت نکرده‌ایم بلکه همانگونه که مشاهده می‌کنید، واکنشی که در هفته‌های اخیر شاهد آن بوده‌ایم، آزمایش‌های موشکی مجدد کره شمالی بوده است؛ چیزی که "عمیقا بی‌ثبات کننده" تلقی می‌شود.

بلینکن روز پنجشنبه عنوان داشت که این آزمایش‌های موشکی توسط کره شمالی برای "جلب توجه" است و آمریکا با کره جنوبی و ژاپن و سازمان ملل در حال بررسی اقدامات لازم است.

وی تاکید کرد: من فکر می‌کنم کره شمالی از طریق این اقدامات سعی دارد تا توجه دیگران را به خود جلب کند. این کاری است که کره شمالی در گذشته هم آن را انجام داده و احتمالا به این کار خود ادامه خواهد داد. اما ما به همراه متحدان و شرکای خود بسیار متمرکز هستیم تا به طور صحیح و مناسبی از خود دفاع کنیم.

دولت جو بایدن،‌ رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه نخستین تحریم‌ها را علیه برنامه‌های تسلیحاتی کره شمالی و در پی یکسری آزمایش‌های موشکی این کشور وضع کرده است.

کره شمالی امروز جمعه نیز سومین آزمایش موشکی خود را در سال جدید میلادی انجام داد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها