سخنگوی طالبان پاکستان کشته شد

رسانه‌های پاکستانی به نقل از منابعی مدعی شده‌اند که فرمانده تحت تعقیب تحریک طالبان پاکستان و سخنگوی این گروه در ولایت ننگرهار افغانستان کشته شده‌است.

سخنگوی طالبان پاکستان کشته شد
کد خبر: 531663
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۱ ۰۸:۲۱:۵۰

رسانه‌های پاکستانی به نقل از منابعی مدعی شده‌اند که فرمانده تحت تعقیب تحریک طالبان پاکستان و سخنگوی این گروه در ولایت ننگرهار افغانستان کشته شده‌است. به گزارش روزنامه اکسپرس تربیون، این فرد «خالد بلتی» نام داشته‌ است و با نام مستعار "محمد خراسانی" شناخته می‌شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از افق نیوز،‌ طبق این گزارش، خراسانی در سال ۲۰۱۴ به عنوان سخنگوی گروه طالبان پاکستانی منصوب شده بود.

اکسپرس تربیون نوشته است که این فرد در بسیاری از پرونده‌های تروریستی، بمب‎گذاری و حمله به نیروهای امنیتی دست داشته است.

در مورد چگونگی کشته این عضو طالبان پاکستانی چیزی گفته نشده‌ است.

طالبان افغانستان هم تاکنون درباره این ادعا واکنش نشان نداده‌اند.

اخیرا مقامات پاکستانی با نگرانی از موضع حکومت طالبان در برابر گروه‌های تروریستی گفته‌ است که طالبان پاکستان (TTP) یک مورد آزمایشی برای طالبان افغانستان است تا بتواند از این طریق موضع خود در برابر گروه‌های تروریستی را روشن کرده و اعتبار جهانی را به دست بیاورد.

یک مقام پاکستانی که نخواسته نامش گرفته شود، به روزنامه اکسپرس تریبون گفته‌است: «ما به رهبری طالبان می‌گوییم که TTP را به عنوان یک مورد آزمایشی در نظر بگیرید.»

این مقام پاکستانی افزوده‌ است: «اگر طالبان نمی‌توانند نگرانی‌های پاکستان را برطرف کنند، چه کسی به آن‌ها و قول آن‌ها مبنی بر قطع روابط با القاعده و سایر گروه‌های مشابه اعتماد خواهد کرد؟»

این مقام پاکستانی تاکید کرده‌ است که توجه نکردن به نگرانی پاکستان از سوی طالبان به «به ضرر آن‌ها خواهد بود».

به گفته او در این صورت «جامعه جهانی، به ویژه غرب، از خود می‌پرسد که ببیند آن‌ها [طالبان] حتی نمی‌توانند پاکستان را راضی کنند، پس چگونه می‌شود به نگرانی‌های کشورهای دیگر درباره تروریسم رسیدگی کنند؟»

این روزنامه پاکستانی در ادامه نوشته‌ است که پاکستان پس از بازگشت طالبان به قدرت در ماه اوت با فهرستی از خواسته‌ها که شامل اقدام علیه تحریک طالبان پاکستان بود، به رهبری طالبان افغانستان نزدیک شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها