گزارش مورنینگ کنسالت:

پیوستن مجدد واشنگتن به برجام باعث افزایش اعتبار بایدن می‌شود

مورنینگ کنسالت در تحلیلی به توافق هسته‌ای ایران پرداخت.

پیوستن مجدد واشنگتن به برجام باعث افزایش اعتبار بایدن می‌شود
کد خبر: 531509
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۰ ۱۲:۰۹:۲۹

اکثر رای دهندگان آمریکایی همچنان از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران حمایت می‌کنند و معتقدند در صورت از سرگیری مذاکرات، تحریم‌ها علیه تهران باید کاهش یابد. حتی با وجود اینکه تعداد اندکی گفته‌اند که توافق جدید ممکن است مانع از تولید سلاح هسته‌ا ی ایران نشود.

به گزارش ایلنا به نقل از مورنینگ کنسالت،  با این حال، با نزدیک شدن به انتخابات میان‌دوره‌ای و پررنگ شدن سایه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین، فرصت‌های جو بایدن برای اقدام در حال کاهش است.

پس از خروج ترامپ از برجام، مخالفان رئیس‌جمهور پیشین حسن روحانی از دولت وی به دلیل به خطر انداختن امنیت ایران بدون تضمین کافی انتقاد کردند. این منتقدان اکنون در قدرت هستند و به خواسته های خود برای شرایط بهتری نسبت به توافق ۲۰۱۵ برای ایران پایبند هستند، این در حالی است که نظرسنجی ۲۸ تا ۲۹ دسامبر در آمریکا حمایت گسترده‌ای از توافق ۲۰۱۵ ایران را نشان می‌دهد.

تریتا پارسی، معاون اجرایی موسسه کوئینسی، گفت: بایدن با عدم کاهش تحریم‌ها و تلاش برای پیوستن مجدد به توافق از طریق یک فرمان اجرایی در روزهای آغازین دوره ریاست‌جمهوری، موقعیتی را از دست داد. پیوستن مجدد واشنگتن به برجام باعث افزایش اعتبار بایدن می‌شود.

پارسی گفت: «استراتژی بایدن به هشت دور مذاکرات بی‌نتیجه و ادامه توسعه برنامه هسته‌ای ایران تا غنی‌سازی ۶۰ درصد منجر شده است»

یک مقام ارشد دولت در پاسخ گفت که ایالات متحده تنها به لطف تلاش‌های دولت بایدن برای متحد کردن سایر طرف‌های توافق ۲۰۱۵ توانسته است در مذاکرات شرکت کند. این مقام همچنین خروج ترامپ از برجام را عامل قرار دادن ایران در مسیر تحریک آمیز کنونی آن دانست - مسیری که در وهله اول مذاکرات را بیش از پیش دشوار کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها