رزمایش دریایی مصر و آمریکا به بهانه تامین امنیت در دریای سرخ

نیروهای دریایی مصر و آمریکا به بهانه تامین امنیت تردد دریایی، رزمایشی را در دریای سرخ با مشارکت چند فروند رزمناو برگزار کردند.

رزمایش دریایی مصر و آمریکا به بهانه تامین امنیت در دریای سرخ
کد خبر: 531390
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۹ ۲۰:۳۰:۵۵

نیروهای دریایی مصر و آمریکا رزمایشی را در جنوبی مصر در دریای سرخ به بهانه تامین امنیت تردد دریایی برگزار کردند.

به گزارش فارس، به نوشته وبگاه «ایجپت ایندیپندنت» این رزمایش با مشارکت ناو مصری «اسکندریه» و دو ناوشکن آمریکایی به نام‌های «یو‌اس‌اس‌کول» و «یو‌اس‌اس‌ جانسون دانهام» برگزار شد. «غارب عبدالحافظ» سخنگوی ارتش مصر در این زمینه گفت که  این آموزش در چارچوب برنامه فرماندهی کل نیروهای مسلح برای ارتقای سطح آموزش و تبادل تجربیات با نیروهای مسلح کشورهای دوست صورت گرفته است.

وی افزود: «این رزمایش‌ها تاییدی بر مشارکت راهبردی و روابط دوجانبه گسترده بین نیروهای مسلح مصر و آمریکا انجام می شود.»

عبدالحافظ توضیح داد که این رزمایش شامل مجموعه‌ای از فعالیت‌های رزمی مختلف دریایی از جمله تجزیه و تحلیل وضعیت سطحی، هوایی، زیرسطحی و الکترونیکی علاوه بر تمرینات حمل و نقل، آموزش رویه‌های امنیتی دریایی در دریای سرخ و مقابله با تهدیدات غیر معمول دریایی و تمرین حفاظت از کشتی بود.

این رزمایش همچنین شامل حفاظت از محموله‌های مهم و نشان دهنده توانایی یگان‌های دریایی مشترک در انجام دقیق و ماهرانه وظایف برای حفظ امنیت و آزادی دریانوردی در دریای سرخ بود.

چندی قبل نیز رزمایش «النجم الساطع ۲۰۲۱» (ستاره درخشان ۲۰۲۱) در پایگاه نظامی «محمد نجیب» مصر پایان یافت.

این رزمایش ۳ سپتامبر (۱۲ شهریور) آغاز شد و کشورهای مصر، عربستان سعودی، آمریکا، انگلیس، یونان، اردن، جمهوری پاکستان و قبرس مشارکت داشتند و ۱۳ کشور از جمله کویت و امارات نیز به عنوان ناظر حضور داشتند. در این رزمایش تعدادی از سناریوهای رزمی به ویژه عملیات هلی برن نیروهای ویژه، عملیات پشتیبانی با استفاده از گلوله جنگی و عملیات چتربازان انجام شد.

مشارکت نیروهای مسلح عربستان سعودی در رزمایش مذکور و دیگر رزمایش‌ها برای ارتقای آمادگی رزمی و تبادل تجربیات افسران صورت گرفت. رزمایش النجم الساطع به دلیل مشارکت نیروهای مختلف منطقه‌ای و تمرینات متنوع، از مهم‌ترین رزمایش‌های منطقه‌ای و بزرگ‌ترین رزمایشی است که کشورهای مختلف در آن شرکت می‌کنند.

این رزمایش برای نخستین بار در اکتبر ۱۹۸۰ پس از امضای معاهده سازش بین مصر و رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۷۹ برگزار شد و پس از آن به صورت دوره‌ای هر دو سال یکبار برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها