کد خبر: 531359
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۹ ۱۶:۴۴:۳۹
| |

نیروهای امنیتی سودان تظاهرات مردمی در خارطوم را سرکوب کردند

هزاران نفر از مردم سودان مقابل کاخ ریاست جمهوری این کشور در خارطوم تظاهرات کرده و نیروهای امنیتی نیز برای پراکنده کردن تظاهرات‌کنندگان به استفاده از گاز اشک‌آور روی آوردند.

نیروهای امنیتی سودان تظاهرات مردمی در خارطوم را سرکوب کردند
کد خبر: 531359
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۹ ۱۶:۴۴:۳۹

هزاران نفر از مردم سودان در اعتراض به اقدامات «عبدالفتاح البرهان» فرمانده ارتش و کودتای ارتش و نیز درخواست تحویل قدرت به غیرنظامیان، به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش فارس، خبرگزاری فرانسه گزارش کرد که از صبح امروز یکشنبه نیروهای امنیتی سودان خیابان‌های اصلی منتهی به کاخ ریاست جمهوری و مقر فرماندهی ارتش در مرکز خارطوم را بسته‌اند.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، نیروهای امنیتی سودان همچنین برای پراکنده کردن تظاهرات‌کنندگانی که مقابل کاخ ریاست جمهوری در مرکز خارطوم تجمع کرده بودند، به استفاده از گاز اشک‌آور روی آوردند.

عبدالفتاح البرهان ۲۵ اکتبر گذشته با بازداشت «عبدالله حمدوک» نخست وزیر سودان و شماری از مسئولان، مانع انتقال قدرت به غیرنظامیان شد و از آن زمان تاکنون فعالان سودانی درخواست حکومت مدنی و دموکراتیک را شدت بخشیده‌اند.

نیروهای امنیتی سودان نیز تاکنون ۶۰ نفر از تظاهرات‌کنندگان را بازداشت و دستکم صدها نفر را زخمی کرده‌اند.

عبدالله حمدوک که ۲۵ اکتبر گذشته، دولت انتقالی وی توسط عبدالفتاح البرهان برکنار شده بود، پس از اعتراضات گسترده مردمی و فشار جامعه جهانی به سمت نخست‌وزیر بازگشت اما یکشنبه گذشته از سمتش استعفا کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها