هشدار به پرسنل سفارت آمریکا در خارطوم

سفارت آمریکا به کارمندان خود در سودان هشدار داده در آستانه برگزاری مراسم سومین سالگرد انقلاب در این کشور از حضور در مکان‌های شلوغ که بیم تظاهرات می‌رود، خودداری کنند.

هشدار به پرسنل سفارت آمریکا در خارطوم
کد خبر: 527664
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۸ ۱۸:۴۰:۲۵

سفارت ایالات متحده در پایتخت سودان  روز یکشنبه به کارکنان خود هشدار داد که از حضور در مکان‌های پر ازدحام  که قرار است تظاهراتی برگزار شود، خودداری کنند.

به گزارش فارس، به نوشته روزنامه «ینی شفق» سفارت آمریکا در  شهر «خارطوم» در سودان  روز یکشنبه به کارکنان خود هشدار داد تا از حضور در مکان‌هایی که در آن قرار است تظاهرات برنامه ریزی شده به مناسبت سومین سالگرد انقلاب سودان که «عمر البشیر» رئیس جمهور سابق را از قدرت کنار زد، خودداری کنند.

سفارت آمریکا در بخشنامه‌‌ای به کارکنان خود هشدار داده است :«انتظار می رود تظاهرات در ۱۹ دسامبر در خارطوم و احتمالاً در سایر ایالت‌ها برگزار شود.»

سفارت آمریکا پرسنل خود را تشویق کرده که در منازل خود کار کرده،  از سفرهای غیر ضروری خودداری و از حضور در مراکز پر ازدحام خودداری کنند.

در ۱۹ دسامبر ۲۰۱۸، اعتراضات در سراسر سودان علیه وخامت شرایط اقتصادی این کشور آغاز شد و ارتش را مجبور کرد تا در آوریل ۲۰۱۹ بشیر را از قدرت برکنار کند.

چندین گروه سیاسی روز یکشنبه برای بزرگداشت سالگرد انقلاب و برای نشان دادن رد توافق سیاسی اخیر بین «عبدالله حمدوک» نخست وزیر سودان و ارتش، خواستار تظاهرات شدند. در ۲۵ اکتبر، ارتش دولت انتقالی حمدوک را برکنار و وضعیت اضطراری را در میان اتهامات و اختلافات بین سیاستمداران و ارتش اعلام کرد.

با این حال، حمدوک در ۲۱ نوامبر بر اساس توافق با «عبدالفتاح البرهان» فرمانده ارتش سودان، در اقدامی که هدف آن حل بحران سیاسی بود که انتقال سودان به دموکراسی را تضعیف می‌کرد، دوباره به خدمت گرفته شد. سودان قبل از تسلط نظامی توسط شورای حاکمیتی متشکل از مقامات نظامی وغیرنظامی اداره می‌شد.

در روزهای گذشته، پلیس سودان علیه تظاهرات‌کنندگانی که در مجاورت کاخ جمهوری در خارطوم تجمع کرده بودند، از گاز اشک آور استفاده کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها