کد خبر: 531289
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۹ ۱۴:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

جزئیات تازه از آزادی شاهزاده سعودی پس از سه سال

مقامات سعودی یک شاهزاده و دخترش را که تقریباً سه سال بدون اتهام در بازداشت بودند آزاد کردند.

جزئیات تازه از آزادی شاهزاده سعودی پس از سه سال
کد خبر: 531289
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۹ ۱۴:۰۰:۰۰

منیژه موذن- مقامات سعودی یک شاهزاده و دخترش را که تقریباً سه سال بدون اتهام در بازداشت بودند آزاد کردند.

شاهزاده بسمه سعود بنت سعود بن عبدالعزیز آل، 57 ساله، مدافع حقوق بشر و از اعضای خانواده سلطنتی، در مارس 2019 به همراه دخترش سهود الشریف ناپدید شد.

هنری استرامانت مشاور حقوقی او روز شنبه گفت: «این دو خانم از حبس خودسرانه آزاد شدند و روز پنجشنبه 6 ژانویه 2022 به خانه خود در جده رسیدند.»

او در این باره توضیح داد: «شاهزاده خانم حالش خوب است اما به دنبال تخصص پزشکی خواهد بود. او فرسوده به نظر می‌رسد اما روحیه خوبی دارد و از اینکه شخصاً با پسرانش ملاقات می‌کند شاکر است.»

دولت عربستان در مورد آزادی او اظهارنظری نکرده است؛ در حقیقت هرگز به طور علنی در مورد این پرونده اظهارنظر نکرده است.

در سال 2020، پرنسس بسمه از طریق رسانه‌های اجتماعی گفت که بیش از یک سال است در پایتخت ریاض زندانی بوده و بیمار است. او از حاکم کنونی و پسرعمویش، ولیعهد محمد بن سلمان، خواست تا او را آزاد و مراقبت‌های پزشکی به او ارائه کنند.

بسمه ادعا کرد که بدون هیچ اتهامی در زندان الحائر- جایی که بسیاری از زندانیان سیاسی دیگر در آن نگهداری می‌شوند- نگهداری می‌شود و نه او و نه دخترش، به رغم درخواست‌های مکرر به دربار سلطنتی پادشاهی و عمویش ملک سلمان توضیحی درباره دستگیری‌ خود دریافت نکرده‌اند.

شاهزاده بسمه، کوچک‌ترین فرزند پادشاه فقید سعودی، از رفتار پادشاهی با زنان انتقاد کرده است.

یکی از بستگان نزدیکش در آن زمان گفت که او در حوالی زمان دستگیری خود در اواخر فوریه 2019 قرار بود برای معالجه به خارج از کشور سفر کند و پس از بازداشت به او اطلاع داده شد که متهم به جعل گذرنامه است. ماهیت بیماری بسمه هرگز فاش نشده است.

پس از آزادی شاهزاده، گروه حقوق بشر ALQST اعلام کرد: «بسمه از مراقبت‌های پزشکی که نیاز داشت محروم شده و در هیچ مقطعی از بازداشت اتهامی علیه او مطرح نشده است.»

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها