کد خبر: 530969
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۸ ۰۸:۲۹:۳۹
| |

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا:

آمریکا و روسیه همکاری‌های مشترکی در خصوص برجام دارند

وزیر خارجه آمریکا گفت که به‌رغم اختلاف‌نظرهایی که میان مسکو و واشنگتن در مواردی مانند اوکراین وجود دارد، دو طرف همکاری‌های مشترکی از جمله در خصوص برجام دارند.

آمریکا و روسیه همکاری‌های مشترکی در خصوص برجام دارند
کد خبر: 530969
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۸ ۰۸:۲۹:۳۹

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا پس از جلسه مجازی وزرای خارجه کشورهای عضو ناتو، گفت که به‌رغم اختلاف‌نظرهایی که میان مسکو و واشنگتن در مواردی مانند اوکراین وجود دارد، دو طرف همکاری‌های مشترکی از جمله در خصوص برجام دارند.

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: «به طور کامل به دیپلماسی و نتیجه‌بخش بودن آن متعهد هستیم. روسیه و آمریکا پیش از این و حتی در زمان وجود تنش‌های شدید هم چنین رویکردی داشته‌اند. ما از جمله درباره توافق هلسینکی مذاکره کردیم، سازمان امنیت و همکاری اروپا را ایجاد و معاهده منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد و دیگر توافق‌های کنترل تسلیحات را امضا کردیم».

بلینکن همچنین گفت که آمریکا و روسیه درباره ایستگاه فضایی نیز با یکدیگر همکاری داشته و در خصوص تلاش برای بازگرداندن ایران به تعهدات برجامی خود نیز در مسیر مشترکی قرار دارند.

این مقام آمریکایی افزود که چنانچه مواضع خصمانه روسیه علیه اوکراین تشدید شود، ناتو نیز اقدام به تقویت رویکردهای دفاعی خود خواهد کرد.

وی بار دیگر، روسیه را به اتخاذ اقدام‌های محدود کننده اقتصادی تهدید کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها