کد خبر: 500060
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۸ ۰۹:۵۲:۰۰
| |

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا:

پیشرفت‌هایی حاصل شده؛ اما برخی اختلافات اساسی در مذاکرات وین هنوز باقی است

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه در مذاکرات غیرمستقیم در وین برای احیای برجام پیشرفت‌هایی حاصل شده است، افزود که هنوز برخی اختلافات اساسی برای به نتیجه رسیدن این رایزنی‌ها ادامه دارد.

پیشرفت‌هایی حاصل شده؛ اما برخی اختلافات اساسی در مذاکرات وین هنوز باقی است
کد خبر: 500060
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۸ ۰۹:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی تازه درباره وضعیت مذاکرات در وین به منظور احیای برجام اعلام کرد که هنوز برخی اختلافات اساسی باقی است.

به گزارش فارس، بنا بر گزارش شبکه الجزیره، وزیر خارجه آمریکا روز سه شنبه (امروز) در اظهاراتی جدید درباره وضعیت مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای ایران (برجام) موضعگیری کرد.

«آنتونی بلینکن» اعلام کرد که مذاکرات غیرمستقیم آمریکا با ایران در وین باعث شده که برخی موانع (احیای برجام) برداشته شود اما هنوز برخی اختلافات اساسی وجود دارد.

وزیر خارجه دولت جو بایدن در سخنان تازه خود بدون اشاره به مسئولیت آمریکا در نقض تعهدات خود در برجام، دست پیش را گرفته و مدعی شده که «توپ در زمین ایران است».

به ادعای آنتونی بلینکن، ایران است که باید تصمیم بگیرد که آیا آماده بازگشت به تعهدات خود در توافق هسته‌ای (برجام) است یا خیر.

وزیران خارجه آمریکا و فرانسه اخیرا طی کنفرانس خبری مشترک در پاریس، موضع طلبکارانه‌ای درباره توافق هسته‌ای ایران گرفته بودند و مدعی شدند که آنها منتظر تصمیم تهران در زمینه بازگشت به برجام هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها