کد خبر: 530866
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۷ ۰۹:۳۶:۴۰
| |

اولیانوف در واکنش به روند مذاکرات وین:

گفتگوها در حال پیشرفت است

هشتمین روز از دور هشتم مذاکرات وین در حالی سپری شد که قریب به اتفاق هیات‌های مذاکره کننده در گفت‌وگوهایی که با محور رفع تحریم‌ها در پایتخت اتریش جریان دارد نسبت به پیشرفت‌های حاصل شده در راستای دست یابی به توافق نهایی اتفاق نظر دارند.

 گفتگوها در حال پیشرفت است
کد خبر: 530866
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۷ ۰۹:۳۶:۴۰

علاوه بر چین و روسیه، طرف‌ اروپایی هم اخیرا به گونه‌ای محتاطانه ارزیابی مثبتی را در اظهارنظرهای عمومی نسبت به روند مذاکرات ارائه می‌کند. یک مقام اروپایی که خواست نامش فاش نشود دیشب (پنجشنبه) به خبرنگاران مستقر در مقابل هتل کوبورگ، محلی که گفت‌وگوهای رفع تحریم ها جریان دارد بیان داشت که مذاکرات به صورت گام به گام و به سمت جلو جریان دارد. وی اظهار داشت که پیشرفت قابل توجهی در روند مذاکرات رخ نداده، اما فضای گفت‌وگوها مثبت است و هیات‌ها سخت سرگرم تلاش برای رسیدن به توافق نهایی هستند.

به گزارش برنا، دقایقی قبل‌تر، مذاکره کنندگان ارشد چین و روسیه هم ارزیابی مشابهی را از روند گفت‌وگوها ارائه دادند. «وانگ کوان» مذاکره کننده ارشد چین پس از پایان مذاکرات در هتل کوبورگ به ایرنا گفت که مذاکرات رو به جلو و در حال پیگیری است. میخائیل اولیانوف مذاکره کننده ارشد روسیه هم که دقایقی بعد از هتل کوبورگ خارج شد بیان داشت که بر اساس ارزیابی مسکو دست یابی به توافق نهایی برای احیای توافقات سال ۹۴ تا ماه فوریه امکان پذیر است. وی اضافه کرد که نه تنها روسیه بلکه سایر طرف‌ها هم اذعان دارند که گفت‌وگوها در حال پیشرفت است

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها