کد خبر: 530806
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۶ ۱۳:۴۳:۱۷
| |

۴۰۰ کشته در آمریکا فقط طی ۴ روز اول سال جدید

طبق آمار و ارقام مربوط به «آرشیو خشونت سلاح»، در چهار روز اول سال جاری میلادی (۲۰۲۲)، دست‌کم ۴۰۰ نفر در سراسر آمریکا در خشونت‌های مرتبط با تیراندازی با اسلحه جان خود را از دست دادند.

۴۰۰ کشته در آمریکا فقط طی ۴ روز اول سال جدید
کد خبر: 530806
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۶ ۱۳:۴۳:۱۷

آمار منتشر شده حاکی از آن است که در چهار روز اول سال نو میلادی (۲۰۲۲)، دست‌کم ۴۰۰ نفر در سراسر آمریکا در حوادث مرتبط با تیراندازی جان خود را از دست دادند و ۲۸۲ نفر دیگر نیز زخمی شدند.  

به گزارش فارس، بنا بر گزارش خبرگزاری «شینهوا» چین، جدیدترین آمار و ارقام مربوط به وب‌سایت «آرشیو خشونت سلاح» است که از سال ۲۰۱۳ به صورت آنلاین حوادث مرتبط با تیراندازی را ردیابی می‌کند.

این آمار و ارقام نشان می‌دهد که در چهار روز اول سال ۲۰۲۲، بیش از ۴۰۰ مرگ با سلاح گرم در ایالات متحده ثبت شده است و حدود ۳۰۰ نفر نیز در این حوادث زخمی شده‌اند.

بر اساس این گزارش‌ها، ایالات متحده آمریکا از ابتدای سال ۲۰۲۲ شاهد حداقل ۹ تیراندازی جمعی بوده است.

گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که طبق گفته دفتر تحقیقات فدرال (اف بی آی) در بازه زمانی ژانویه ۲۰۲۱ تا نوامبر ۲۰۲۱، دست‌کم ۱۷ میلیون اسلحه در ایالات متحده آمریکا به فروش رسیده است که یک رقم بی‌سابقه است.

آمار و ارقام آرشیو خشونت سلاح در آمریکا همچنین نشان می‌دهد که در ۱۲ ماه از سال ۲۰۲۱، ۲۰ هزار و ۶۵۸ نفر در سراسر آمریکا در خشونت‌های مرتبط با سلاح جان خود را از دست دادند و ۴۰ هزار و ۳۵۸ نفر نیز زخمی شدند.

این آمار و ارقام حاکی از آن است که ۶۹۱ تیراندازی جمعی و کور در ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۲۱ رخ داده است و یکهزار و ۵۵ کودک تازه متولد شده تا ۱۱ سال مورد اصابت گلوله قرار گرفتند.

آمار و ارقام مربوط به حوادث تیراندازی ۲۰۲۱ در ایالات متحده آمریکا همچنین نشان می‌دهد، در حوادث مرتبط با تیراندازی چهار هزار و ۵۸۵ نوجوان ۱۲ تا ۱۷ سال نیز مورد اصابت گلوله قرار گرفتند.

طبق این گزارش، یکهزار و ۲۳۶ مورد حادثه تیراندازی که در آن از سلاح برای دفاع از خود استفاده شده، به ثبت رسیده است و یکهزار و ۹۸۸ مورد از حوادث مرتبط به تیراندازی در سال ۲۰۲۱ در آمریکا ناخواسته بوده است و ۲۴ هزار و ۹۰ مورد نیز خودکشی با استفاده از سلاح بوده است.

چند روز پیش، شبکه روسی «راشاتودی» گزارشی را منتشر کرد که نشان می‌دهد که شیکاگو در سال ۲۰۲۱ با ثبت حدود ۸۰۰ قتل و بیش از ۳۵۰۰ مورد تیراندازی، مرگبارترین و خشونت‌بارترین سال خود در طول ۲۵ سال را پشت سر گذاشت. (جزئیات بیشتر)

این آمار و ارقام نشان می‌دهد که شیکاگو در سال ۲۰۲۱، ۷۹۷ قتل را ثبت کرد که بیشترین میزان قتل در این شهر از سال ۱۹۹۶ است. طبق گزارش آسوشیتد پرس، تعداد قربانیان قتل در سال ۲۰۲۱، ۲۵ نفر بیشتر از سال ۲۰۲۰ و ۲۹۹ قربانی بیشتر از سال ۲۰۱۹ بود.

آزاد بودن حمل سلاح در آمریکا روزانه به بروز خشونت‌های مرتبط با تیراندازی در سراسر این کشور منجر می‌شود اما لابی سلاح در این کشور به اندازه‌ای قدرتمند است که تاکنون کنگره ایالات متحده حاضر به تصویب قوانینی برای محدود کردن حمل سلاح در آمریکا نشده است.

گزارش‌ رسانه‌های آمریکایی حاکی از آن است که جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها درباره دلایل افزایش جنایت قتل در آمریکا اختلاف نظر دارند. محافظه کاران تقصیر را متوجه ایالت‌هایی کرده‌اند که تحت سیطره دموکرات‌ها بوده و می‌گویند که سیاست‌های محدود کننده علیه افسران پلیس دلیل افزایش آمار قتل شده است اما با این حال، دموکرات‌ها معتقدند که دسترسی آسان به تسلیحات، دلیل اصلی افزایش جنایت قتل در این کشور است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها