کد خبر: 530555
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۴ ۲۰:۵۶:۳۵
| |

کشته شدن 5 شهروند یمنی در حمله هوایی ائتلاف سعودی

ائتلاف سعودی به دنبال کشته شدن یک فرمانده تکفیری تحت حمایت آن در استان شبوه یمن، یک اتوبوس حامل شهروندان یمنی را در شهر بیحان این استان هدف گرفت که به کشته شدن پنج شهروند یمنی منجر شد.

کشته شدن 5 شهروند یمنی در حمله هوایی ائتلاف سعودی
کد خبر: 530555
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۴ ۲۰:۵۶:۳۵

حملات هوایی ائتلاف سعودی به یمن همچنان از بین غیرنظامیان قربانی می‌گیرد.

به گزارش فارس، به گزارش المسیره، جنگنده‌های ائتلاف سعودی امشب یک اتوبوس حامل شهروندان یمنی را در شهر بیحان در استان شبوه بمباران کردند که به کشته شدن دستکم پنج شهروند یمنی و زخمی شدن شماری دیگر منجر شد.

رسانه‌های عربی عصر امروز از کشته شدن «سمیح جراده الصبیحی» فرمانده تیپ دو «العمالقه»(تحت حمایت امارات) طی یک عملیات تک‌تیراندازی نیروهای مسلح یمن در شبوه خبر داده بودند. سمیح الصبیحی از مهمترین فرماندهان میدانی سلفی بود که مرگش خسارت بزرگی برای امارات محسوب می‌شود.

 این در حالی بود که نیروهای العمالقه در حال آماده شدن برای حمله به شهرستان بیحان در شبوه بودند و خبر کشته شدن الصبیحی ضربه بزرگی به آن‌ها وارد کرد.

چندی پیش منابع نظامی یمنی از تلاش عربستان سعودی و امارات عربی متحده برای تحویل استان نفت خیز شبوه یمن به عناصر تروریستی القاعده خبر دادند.

برخی منابع می‌گویند که این اقدام برای تسهیل حضور یا استقرار عناصر وابسته به ریاض و ابوظبی است تا این‌که بتوانند منابع این استان را تحت لوای گروه‌های تروریستی غارت کنند.

در همین حال شهر عسیلان استان شبوه یمن نیز امروز ۱۹ بار توسط ائتلاف سعودی بمباران شد.

جنگنده‌های ائتلاف سعودی-آمریکایی امروز شهر الوادی استان مارب را نیز ۱۱ مرتبه هدف حمله هوایی قرار دادند و شهر الجوبه همین استان مارب و شهر حیس الحدیده نیز توسط ائتلاف بمباران شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها