کد خبر: 530545
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۴ ۱۹:۳۹:۳۴
| |

درخواست آتن از آنکارا برای باطل کردن توافقش با دولت پیشین لیبی

یونان بار دیگر از سیاست ترکیه در شرق دریای مدیترانه انتقاد و از آنکارا خواست تا یادداشت تفاهم با دولت پیشین لیبی درباره مرزهای دریایی را باطل کند.

درخواست آتن از آنکارا برای باطل کردن توافقش با دولت پیشین لیبی
کد خبر: 530545
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۴ ۱۹:۳۹:۳۴

نیکوس دندیاس، وزیر خارجه یونان روز سه‌شنبه طی دیدارش با فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی عنوان کرد: دولت ترکیه به طور شفاهی جانبداری خود را با منافع قانون بین‌الملل ابراز داشته و برای اثبات عملی آن باید فورا از اقداماتی که جو جنگی ایجاد می‌کنند بازگردد و فورا یادداشت ترکیه-لیبی را لغو کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، شرایط در شرق دریای مدیترانه طی دو سال اخیر به دلیل برنامه ترکیه مبنی بر اکتشاف گاز در دریا شاهد تنش‌هایی بوده است. این اقدام ترکیه علی‌الخصوص پس از یادداشت تفاهم با دولت لیبی در سال ۲۰۱۹ اعتراض مصر، فرانسه، یونان و قبرس را به همراه داشته است.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه و فائز السراج، رئیس پیشین شورای ریاستی لیبی در ۲۷ نوامبر ۲۰۱۹ دو یادداشت تفاهم در حوزه همکاری امنیتی و دریانوردی امضا کردند.

دولت موقت و مجلس لیبی در شرق کشور این توافق را محکوم و آن را تخطی از قدرت حکومت وفاق ملی لیبی دانستند. مصر، قبرس و یونان نیز ین توافق را ناقض حقوق دریانوردی خود دانستند و آن را حضور غیرقانونی نیروهای خارجی در لیبی خواندند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها