سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان:

جناب ملک سلمان! تروریست تویی؛ حزب الله تروریست نیست

دبیر کل حزب الله لبنان شامگاه دوشنبه در دومین سالروز شهادت حاج قاسم تأکید کرد آمریکاییها چاره‌ای جز خروج از منطقه ندارند.

جناب ملک سلمان! تروریست تویی؛ حزب الله تروریست نیست
کد خبر: 530344
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۴ ۰۸:۰۶:۱۷

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان شامگاه دوشنبه در دومین سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس نائب رئیس شهید سازمان الحشد الشعبی سخنرانی کرد.

به گزارش فارس، نصرالله در آغاز سخنرانی خود با تسلیت ایام فاطمیه و تبریک سال نو میلادی به مسیحیان، شهادت شهیدان سلیمانی و المهندس را به همه مسلمانان جهان تبریک و تسلیت گفت.

وی با اشاره به مسائل داخلی لبنان گفت: ماهیت این سخنرانی، درباره اوضاع داخلی لبنان نخواهد بود؛ زیرا این مسائل، به بررسی و سخنرانی بیشتری نیاز دارد... ما به همپیمانان، دوستان، روابط ما بسیار اهتمام داریم... حاضر به توافق با التیار الوطنی الحر هستیم.

دبیر کل حزب الله سپس، ضمن شرح نحوه هدف قرار گرفتن خودروی حامل شهیدان سلیمانی و المهندس، تأکید کرد: پیامدهای ترور شهیدان سلیمانی و المهندس توسط آمریکاییها، همچنان ادامه دارد.

نبرد شمشیر قدس، بیانگر تداوم مسیر شهیدان سلیمانی و المهندس است

نصرالله با بیان اینکه مراسمی که اخیرا در کشورهای اسلامی برای شهیدان بزرگوار برگزار شده است، به خاطر تشکر از دستاوردها و جانفشانیهای آنان است، تصریح کرد، طی دو سال گذشته، جنگهای بزرگی مانند شمشیر قدس صورت گرفت که بیانگر تداوم شیوه دو شهید است... جنگ یمن نیز به همین منوال است.

وی ضمن بر شمردن خصائل اخلاقی شهیدان سلیمانی و المهندس، خاطر نشان کرد، زمانی که از کربلا سخن میگوییم، صرفا نباید درباره امام حسین و حضرت ابوالفضل سخن بگوییم، بلکه باید درباره یزید و عبیدالله نیز سخن گفت تا سخن ناقص نماند.

کشورها موضع قاطعی در قبال شهادت سلیمانی و المهندس اتخاد کنند  

 دبیر کل حزب الله با تأکید بر اینکه ملتها و کشورها نیز موضع ثابتی در قبال قاتل و شهید اتخاذ کنند، خاطر نشان کرد: عراق هم باید در این زمینه موضعگیری کند... آمریکا قاتل است و حاج قاسم و ابومهدی و همراهانشان، شهید. صحنه روشن است. آمریکاست که عراق را اشغال کرد و پیش از ترور سلیمانی، دست به کشتار زد.

نصرالله با بیان اینکه آمریکا دهها هزار غیر نظامی را در عراق کشت سپس به خاطر مقاومت و حملات آن، از این کشور فرار کرد، گفت: آمریکا، منابع عراق را غارت می‌کند و بدترین شکنجه را علیه مردان و زنان انجام میدهد... آمریکا، داعش را به وجود آورد تا بار دیگر به این بهانه ارتش خود را به عراق بازگرداند. لذا مسئول تمامی جنایاتی است که داعش انجام می‌دهد. این آمریکاست. آمریکا قاتل است و حاج قاسم، شهید.

آمریکا به بهانه داعش به عراق بازگشت

وی با بیان اینکه، اما شهید یعنی حاج قاسم؛ کسی است که در برابر این اشغالگری آمریکا ایستاد و در تأسیس گروههای مقاومت عراق سهیم بود. اما آمریکا همچنان در حال ظلم در عراق است... آمریکای قاتل داعش را به وجود آورد تا بتواند بهانه‌ای برای بازگشت به عراق پیدا کند... پس از آن، همه شهرهای عراق در معرض سقوط قرار داشت... آمریکا به بهانه داعش، به عنوان مدافع به عراق بازگشت.

دبیر کل حزب الله با تأکید بر اینکه شهید سلیمانی کسی بود که در برابر این اشغالگری ایستاد و در کنار مردم عراق ماند، ادامه داد: زمانی که داعش به عراق بازگشت، [شهید سلیمانی] نخستین کسی بود که در کنار ملت عراق ایستاد تا از آنان دفاع کند... حاج قاسم نماینده مقام معظم رهبری، جمهوری اسلامی، نیروهای مسلح، سپاه پاسداران و ملت مجاهد ایران بود... آمریکا مردم عراق را کشت و از داعش حمایت کرد در مقابل ایران، جوانان و مردان خود را در این راه داد.

نصرالله با بیان اینکه المهندس نیز نخستین کسی بود که به دعوت مرحعیت لبیک گفت، تصریح کرد: این افراد برای سالها در خطوط مقدم و سنگرها حضور داشتند... بین رزمندگان حضور داشتند و شریک غم و غصه آنان بودند. این همان شهیدی است که عراق را حفظ کرد و اگر عراق امروز امنیت و ثبات دارد، به برکت این شهداست... این شهید است و آن قاتل.

باید بین آمریکا و ایران، تفاوت قائل شد

وی ضمن طرح این پرسش که آیا فرد منصفی هست که بین قاتل و شهید، فرقی قائل نشود؟ گفت: بین آمریکا که عراق را نابود کرد و داعش را ساخت و بین جمهوری اسلامی ایران که از عراق حمایت و پشتیبانی کرد... تفاوت نیست؟ برخی وانمود می‌کنند که آمریکا، دوست است و ایران دشمن... این، فاجعه فکری، بصیرتی، آگاهی، اخلاقی و انسانیت است... این مسائل را از سفارت آمریکا و ارتشهای اینترنتی می‌شنویم... آنان وجهه شهدا را مخدوش می‌کنند... کسی که بدترین جنایات جنگی را مرتکب می‌شود، دوست  معرفی می‌شود.

اعتراف ولی‌عهد وقت سعودی

دبیر کل حزب با تأکید بر اینکه هزاران عملیات تروریستی در عراق صورت گرفت و هزاران نفر نیز کشته شدند، افزود: اجساد مردم عراق، خیابانها را پر کرده بود... نایف بن عبدالعزیز ولی‌عهد پیشین عربستان سعودی در یک نشست عمومی از هزاران سعودی گفت که برای عملیات انتحاری به عراق رفتند... وزارت کشور عراق نیز گفت که عربستان، هزاران انتحاری را به عراق فرستاد.

داعش، برخاسته از تفکر سعودی است

وی تفکرات داعش را برخاسته از عربستان سعودی دانست و گفت: محمد بن سلمان می‌گوید که آمریکا از عربستان خواست که طی دهها سال گذشته، در راستای گسترش تفکر وهابیت در جهان اسلامی و سایر کشورها تلاش کند و عربستان نیز این را پذیرفت... موضع رسمی عربستان نیز حمایت از اشغال عراق توسط داعش بود... عربستان، انتحاریها و خودروهای انتحاری را به عراق فرستاد.

نصرالله ادامه داد: عربستان جوانان خود را برای کشتار جوانان و کودکان عراقی در جریان عملیاتهای انتحاری فرستاد، ولی ایران، جوانان خود را فرستاد تا در همه استانهای عراق، از مردم این کشور دفاع کنند... ایران جوانان خود را برای دفاع از عراق به این کشور فرستاد. لذا چگونه می‌توان بین شهید و قاتل، تفاوت قائل نشد؟ برخی وانمود می‌کنند که ایران دشمن است و عربستان دوست.

آمریکا مسئول همه جنایات اسرائیل است

دبیر کل حزب الله با بیان اینکه آمریکا مسئول تمام جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه و فلسطین بوده و مسئول تمام جنایات این رژیم در لبنان است، خاطر نشان کرد: جنگ، غارت و کشتارهای اسرائیل در لبنان، مسئولیتش بر عهده آمریکاست... چگونه به این کشور، به عنوان دوست نگاه کنیم. دو میلیون انسان در نوار غزه، محاصره هستند، ولی همه کشورها سکوت کرده‌اند. برخی [عرب‌ها] می‌روند و با صهیونیست‌ها روابط خود را عادی می‌کنند.

وی در ادامه به مسئله حمایت آمریکا از داعش در سوریه پرداخت و گفت: واشنگتن، پایگاه التنف را به عنوان پادگانی برای داعش قرار داده است تا دمشق را تهدید کند... در سوریه صدها نفر قربانی این بحران شدند... چه کسی پشت این است؟ فلان کشور خلیجی یا فلان کشور آسیایی یا داعش یا النصره؟ به اعتراف مسئولان عربی از جمله حمد بن جاسم که نخست وزیر سابق قطر است خودش در تلویزیون گفت که سفیر وقت آمریکا در سوریه که در ترکیه بود، پول می‌داد و نقش [عوامل بحران در سوریه] را توزیع می‌کرد.

آمریکا عامل جنگ و نابودی سوریه است

 نصرالله ادامه داد: آمریکا بود که سوریه را وارد جنگی جهانی کرد. البته آمریکا در سوریه شکست خورد. همانطور که در عراق شکست خورد . این بحران هم به اشکال مختلف البته ادامه دارد. آمریکا مسئول جنگ سوریه است. آمریکا در سوریه نیز مانند عراق شکست خورد. تجاوزات آمریکا به سوریه نیز به انواع مختلف ادامه دارد. 

نصرالله با بیان اینکه وضعیت اقتصادی و معیشتی در سوریه بد است ومهمترین عامل آن، تحریمهای آمریکاست، تصریح کرد: مسبب این وضعیت سوریه، آمریکا و تحریم سزار است. سوریه را رها کرده‌اند تا دچار مرگ تدریجی شود. سلیمانی و ابومهدی با این آمریکا مبارزه کردند. چرا هیچ کس حق ندارد در سوریه سرمایه گذاری کند... چه کسی این جنایت را علیه مردم سوریه مرتکب می‌شود؟ آمریکا... آنکس که بخش مهمی از خاک سوریه و میادین نفتی سوریه را اشغال کرده،‌ نیروهای آمریکایی هستند. در حالی که این نفت می‌تواند خیلی از مشکلات اقتصادی امروز سوریه را رفع کند و تحول زیادی در زندگی آن به وجود آورد.  

وی با تأکید بر اینکه آمریکا دنبال بازگرداندن داعش به بادیه شام و اطراف دمشق است، اضافه کرد: آمریکا در تلاش است که داعش را بار دیگر به دمشق بازگرداند. شهید کسی است که با آمریکا مبارزه کرد. اینجا هم قاتل آمریکاست و شهید حاج قاسم و ابومهدی که در کنار گروه‌های مقاومت با آن جنگیدند.

عربستان، آلت دست آمریکا در جنگ یمن است

دبیر کل حزب الله گریزی به وضعیت یمن زد و گفت: در یمن هم وضعیت همین است. در جنگ یمن نیز، آمریکا عامل است و عربستان فقط مجری است...عربستان آلت دست آمریکا در جنگ علیه یمن است... آمریکا اینها [کشورهای عربی] را می‌دوشد و انها را به جان هم می‌اندازد.. کارش که تمام می‌شود می‌گوید خب حالا با هم صلح کنید و خوب باشید. نگاه کنید به کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) و از اتحاد خلیجی سخن می‌گویند... در هر جایی که این قاتل حضور داشته باشد، وضعیت همین است.

نصرالله با بیان اینکه در افغانستان هم قاتل آمریکاست، خاطر نشان کرد:  آمریکا دهها هزار عراقی و افغانستانی را کشته است.. حدود نود میلیون ایرانی را تحریم اقتصادی کرده. در مقابل همه اینها،‌ حاج قاسم بود... او بود که معادلات را تغییر داد. در نتیجه، حادثه ترور که دو سال پیش در چنین روزی رخ داد، مرحله‌ای جدید از درک نبرد با دشمن اصلی ایجاد کرد.

دبیر کل حزب الله با اشاره به ادعای آمریکا درباره خروج از عراق، گفت: امروز آمریکایی‌ها می‌گویند عملیات رزمی خود در عراق را به پایان رسانده‌اند و می‌گویند که نظامیان آمریکا از عراق خارج شده و آنچه باقی مانده، شماری از فنی‌ها و مستشاران است... باقی ماندن آمریکا [در عراق]، این کار قتل دوباره شهید سلیمانی و ابومهدی و همراهانشان است. وفاداری به این شهدا، اجرای مطالبات مردم عراق و اخراج آمریکاییهاست.این پرونده باید تا پایان دنبال شود تا اشغالگر در عراق باقی نماند.

وی با بیان اینکه در سوریه شاهد مقاومت مردمی هستیم و این مسئله بهترین راه اخراج آمریکاست، خاطر نشان کرد: در یمن هم همینطور است. با وجود انصارالله و مردم یمن جایی برای حضور آمریکایی‌ها نیست... سرنوشت آمریکایی‌ها، خروج از منطقه است. دلایل این خروج زیاد است. از جمله وضع داخلی آمریکا...کرونا را ببینید. فقرای آمریکا را ببینید که چقدر زیاد شده. خشونت مسلحانه را نگاه کنید. آمار هولناکی است. دزدی‌ها، خشونت.. فرهنگ نژادپرستی که هر روز بزرگتر می‌شود.

خون شهدا فریاد می‌زند که ام الفساد واقعی، آمریکاست؛ با آن مبارزه کنید

 نصرالله با تأکید بر اینکه خون این شهدای مخلص امروز فریاد می‌زند که دشمن و مستبد و مستکبر و ظالم و فاسد حقیقی، رأس تجاوز و اُم الفساد واقعی آمریکاست و او را دشمن بدانید، تصریح کرد: دشمن را بشناسید،‌ تسلیمش نشوید، به او پناه نبرید بلکه با او مبارزه کنید و رسوایش کنید... خون شهدا به ما می‌گوید تا زمانی که آمریکا بر منطقه ما هیمنه داشته باشد و آن را دوست بپندارند، بدبختی و مشکلات ما ادامه می‌یابد.

انتقاد آتشین نصرالله از شاه سعودی

دبیر کل حزب الله ضمن طرح این پرسش که چه کسی پشت گروههای مسلحی که در لبنان آمدند ایستاده بود، در پاسخ به این پرسش گفت: در رأس همه آنان، عربستان بود. عربستان در رأس کسانی بود که در این توطئه جهانی سهیم بود که منطقه ما را هدف گرفته بود. ما نیستیم که روابط لبنان با ریاض را تخریب کرده‌ باشیم.

وی با اشاره به سخنرانی اخیر ملک سلمان شاه سعودی که در بخشی از آن خطاب به لبنانی‌ها گفت، مردم و مسئولان در مقابل هیمنه تروریستی حزب‌الله بایستند، در پایان خطاب به وی تأکید کرد: جناب شاه تروریست تویی نه حزب‌الله. آن تروریستی که اندیشه تکفیری داعشی را به لبنان فرستاد تو بودی. تروریستی که انتحاری‌ها را به عراق فرستاد، تو بودی. تروریستی که هفت سال مردم یمن را دارد میکشد تو هستی. تروریستی که در همه جنگهای آمریکا کنارش ایستاده تا جنایات ضدبشری‌اش را حمایت کند، تو هستی. حزب الله تروریست نیست. حزب‌الله، مقاوم و مدافع و ملی‌گرا و با شرافت است که از وطن و امت و اهل و مردم و مقدساتش حمایت می‌کند... حزب‌الله کسی است که در کنار حاج قاسم جنگید.

نصرالله در پایان سخنرانی از مردم خواست تا دوست و دشمن خود را بشناسند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها