مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه:

وزارت بهداشت برای صادرات دارو و واکسن به ترکیه آمادگی دارد

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه از آمادگی وزارت بهداشت برای صادرات دارو و واکسن به ترکیه خبر داد و گفت که در نشست امروز در وزارت خارجه پیشنهاد ایجاد پارک مشترک فناوری در ترکیه نیز مطرح شد.

وزارت بهداشت برای صادرات دارو و واکسن به ترکیه آمادگی دارد
کد خبر: 530024
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۲ ۱۴:۱۴:۴۹

نشست بررسی راهکار‌های توسعه روابط اقتصادی ایران و ترکیه امروز (یکشنبه) با حضور «مهدی صفری» معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه برگزار شد.

به گزارش فارس، وی در تشریح این نشست عنوان کرد:‌ در این جلسه موضوع توسعه روابط اقتصادی با ترکیه، چالش‌ها و راهکارهای رفع مشکلات بررسی شد.

صفری در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما مشکلات مالی در روابط ایران و ترکیه را از موضوعاتی خواند که در این نشست درباره آن گفت‌وگو شد و اظهار داشت: در خصوص مشکلات و چالش‌های مربوط به حوزه مالی و چگونگی رفع آن و نیز ارتقای روابط تجاری دو کشور بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

معاون وزیر خارجه مسائل کشاورزی، استاندارد و روزآمدکردن قرارداد‌ها و تفاهمنامه‌ها بین دو کشور را از جمله موضوعات مورد گفت‌وگو در این نشست عنوان کرد.

وی همچنین با بیان این‌که موضوع صدور گاز به ترکیه از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود، خاطرنشان کرد: ادامه صدور گاز به ترکیه و قرارداد دو کشور در این زمینه مورد بررسی قرار گرفت و مسئولان ذیربط گزارش هایشان را در این خصوص ارائه کردند.

صفری به موضوع صادرات دارو به ترکیه نیز اشاره کرد و افزود: آمادگی وزارت بهداشت در جهت صادرات دارو و به خصوص واکسن به ترکیه در این نشست مطرح شد. اخیرا وزارت بهداشت مجوز داده که تا سقف حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد می‌توانند واکسن صادر کنند، البته پس از آنکه نیاز‌های کشور تامین شود.

وی همچنین به فناوری‌های نو اشاره کرد و گفت: در جلسه امروز پیشنهاد شد که پارک مشترک فناوری در ترکیه داشته باشیم که این کار بسیار مهمی است. 

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه به پیشرفت‌های حاصله در تکنولوژی‌های نو در ایران اشاره کرد و افزود:‌ ترکیه بازار خوبی در این زمینه است از جمله در زمینه تجهیزات پزشکی.  

مهدی صفری همچنین درباره بازگشت محموله فلفل دلمه‌ای از روسیه اظهار داشت:‌ اخیرا کشورهای مختلف به خصوص کشورهای همسایه استانداردهای خودشان را در خصوص مسائل کشاورزی ارتقا دادند و ما باید خودمان را تطبیق دهیم تا مشکلات موجود در زمینه صادرات، رفع شود. 

صفری با بیان این‌که تمرکز صادرات ما بیشتر روی صیفی جات است، خاطرنشان کرد: باید مواظب باشیم که مثل حادثه فلفل اتفاق نیفتد. 9 ماه پیش به ما خبر داده بودند و تلاش شد که این مشکلات رفع شود

وی اضافه کرد: من آن زمان نبودم. در وزارت کشاورزی مشکلاتی بوده و به دست فراموشی سپرده شده بود و الان که آقای وزیر متوجه شد با آن برخورد کرد و تغییر مسئولان مربوطه انجام شده و الحمدالله کار و تطبیق با استانداردها در حال انجام است و هیأتی رفت و قرار شد هیأتی به زودی بیاید با چند کشور آسیای مرکزی همین اتفاق افتاد که خوشبختانه توانستیم رفع کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها