کد خبر: 529920
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۱ ۲۱:۳۶:۴۳
| |

هشت کشته و زخمی در حمله ارتش سعودی به منطقه مسکونی صعده یمن

حمله توپخانه‌ای ارتش عربستان سعودی به منطقه مرزی الرقو در استان صعده در شمال یمن چهار کشته و چهار زخمی از بین غیرنظامیان برجای گذاشت.

هشت کشته و زخمی در حمله ارتش سعودی به منطقه مسکونی صعده یمن
کد خبر: 529920
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۱ ۲۱:۳۶:۴۳

حمله توپخانه‌ای ارتش عربستان سعودی به منطقه مرزی در شمال یمن امروز نیز از بین غیرنظامیان قربانی گرفت.

به گزارش فارس، نیروهای عربستان سعودی مستقر در جنوب، منطقه مرزی الرقو در استان صعده در شمال یمن را هدف حمله توپخانه‌ای قرار دادند که در نتیجه آن چهار غیرنظامی کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند.

جنگنده ‌های ائتلاف سعودی امروز شهر عسیلان استان شبوه را ۱۹ بار، شهر الوادی استان مارب را شش بار و شهرهای صرواح و الجوبه را هر کدام سه بار،  در استان صعده شهر کتاف را هفت بار و شهر الظاهر را چهار بار بمباران کردند.

اداره تحقیقات جنایی استان صعده اعلام کرده است، در سال ۲۰۲۱ میلادی،  ۲۸۳ نفر در مناطق مرزی صعده شهید و ۱۲۰۰ نفر مجروح شده‌اند.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها