وبگاه میدل ایست:

شهادت سلیمانی و المهندس به جهان نشان داد که انقلاب پیروز است

یک وبگاه تحلیلی نوشت، شهید سلیمانی و المهندس نماد مقاومت برابر گروه‌هک‌های تروریستی بودند.

 شهادت سلیمانی و المهندس به جهان نشان داد که انقلاب پیروز است
کد خبر: 529899
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۱ ۱۹:۳۴:۰۲

یک وبگاه تحلیلی در مطلبی در آستانه سالگرد شهادت «سردار حاج قاسم سلیمانی» «ابومهدی المهندس» فرمانده حشد الشعبی عراق نوشت، شهید سلیمانی والمهندس نماد مقاومت برابر گروه‌هک‌های تروریستی بودند.

به گزارش فارس، وبگاه «میدل ایست مانیتور» روز شنبه در این زمینه نوشت، در سوم ژانویه ۲۰۲۰ (جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸) به دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهورسابق آمریکا و در یک حمله تروریستی «سردار قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس و «ابومهدی المهندس» فرمانده حشد الشعبی عراق به شهادت رسیدند.

*سردار سلیمانی و المهندس، نماد مقاومت بودند

این وبگاه با اشاره به گوشه‌هایی از اقدامات شهید سلیمانی نوشت، مشخص است که اقدامات راهبردی سردار سلیمانی به قطع جریان تسلیحات آمریکا و رژیم اسرائیل نه تنها به داعش و دیگر گروه‌های تروریستی فعال در خاورمیانه، بلکه به دیگر خریداران منطقه کمک کرد. ایالات متحده به عنوان بزرگترین تولید کننده سلاح در جهان و برای موفقیت تجارت اسلحه خود، به اقدامات گروه‌های تروریستی نیاز داشت. با شکست‌های پی در پی تروریست‌های داعش در سوریه و عراق به رهبری سلیمانی و المهندس و پیامد آن سقوط تجارت تسلیحاتی، آمریکا تصمیم به ترور ژنرالی که نماد مقاومت برابر این گروهک‌های مسلح بود را گرفت.

*اقدام بیهوده آمریکا در مهار محور مقاومت

 در بخش دیگر این گزارش آمده است، ترور سلیمانی و المهندس در خارج از شرایط جنگی و در خاک  کشور خارجی نقض حاکمیت عراق و تروریسم دولتی آشکار و نقض کنوانسیون‌ها و قوانین بین‌المللی بود. این اقدام تلاش بیهوده دیگری از سوی آمریکا و شرکای آن برای مهار محور مقاومت بود که شامل ایران، سوریه، حزب الله لبنان، نیروهای حشد الشعبی عراق، حوثی های یمن، حماس، جهاد اسلامی و مردم فلسطین می‌شود.

*ابعاد سیاسی، نظامی تلاش‌های سردار سلیمانی

میدل ایست مانیتور نوشت، سردار سلیمانی نقش مهمی در راهبرد پیروزمندانه حزب‌الله در بیرون راندن تحقیرآمیز نیروهای متجاوز صهیونیست از لبنان در سال ۲۰۰۶ داشت. وی در شکست داعش در سوریه و همچنین در ایجاد، آموزش و اقدامات شبه نظامیان الحشد الشعبی به رهبری المهندس که مسئول فروپاشی گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه بودند، نقش اساسی داشت.

در انتهای این گزارش آمده است، اهمیت سلیمانی در مبارزه با تروریسم فقط نظامی نبود. او همچنین نقش سیاسی مهمی داشت. وی در سال ۲۰۱۵ روسیه را متقاعد کرد که در ائتلاف سه جانبه روسیه، چین و ایران برای مقابله با گروه‌های تروریستی در خاورمیانه وارد جنگ سوریه شود. شهادت سلیمانی و المهندس به جهانیان نشان داد که انقلاب زنده است و پیروز خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها