کد خبر: 529814
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۱ ۱۳:۰۳:۰۱
| |

مولوی خیرالله خیرخواه، وزیر اطلاعات و فرهنگ طالبان:

آمریکا از جنگ اقتصادی و فرهنگی علیه افغانستان دست نمی‌دارند

وزیر اطلاعات و فرهنگ طالبان گفت: آمریکایی‌ها هرچند به حضور نظامی‌شان پایان داده‌اند اما از جنگ اقتصادی و فرهنگی علیه ملت مسلمان افغانستان دست نمی‌دارند و هرچه در توان دارند به کار خواهند برد.

آمریکا از جنگ اقتصادی و فرهنگی علیه افغانستان دست نمی‌دارند
کد خبر: 529814
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۱ ۱۳:۰۳:۰۱

سید حسن مرتضوی، معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل صبح امروز با «مولوی خیرالله خیرخواه» وزیر اطلاعات و فرهنگ دولت موقت طالبان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش فارس، خیرخواه در این دیدار با اشاره به تهاجم فرهنگی گسترده غرب علیه مردم افغانستان به ویژه در عرصه هنر و رسانه اظهار داشت: اکنون زمان آن رسیده تا کشورهای اسلامی از جمله جمهوری اسلامی ایران با تولیدات فرهنگی پاک و اسلامی برای کمک به اعتلای فرهنگ مشترک اسلامی میان ملت‌های مسلمان بشتابند و دولت جدید در افغانستان برای همکاری در این زمینه آمادگی کامل دارد.

مرتضوی نیز در این دیدار با اشاره به پایان حضور و اشغال نظامی آمریکا در افغانستان گفت: غربی‌ها مشکل اساسی‌شان دین‌مداری یک ملت آزاده است که توانسته‌اند با اتکا به ایمان و اراده اسلامی خود ابرقدرت‌های غرب و شرق را از کشورشان بیرون و برای زندگی در سایه اسلام ناب جهاد کرده‌اند.

وی در ادامه افزود: آمریکایی‌ها هرچند به حضور نظامی‌شان پایان داده‌اند اما از جنگ اقتصادی و فرهنگی علیه ملت مسلمان افغانستان دست نمی‌دارند و هرچه در توان دارند به کار خواهند برد.

معاون سفارت ایران با اشاره به تجربه بیش از چهل ساله مردم ایران در مبارزه با جنگ اقتصادی و فرهنگی غرب اظهار داشت: ملت ایران تمام تجربه خود را در اختیار ملت‌های مسلمان و مظلوم منطقه گذاشته و ملت مظلوم افغانستان را در این راه تنها نخواهد گذاشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها