کد خبر: 528552
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۴ ۱۷:۵۳:۰۰
| |

سقوط جنگنده میگ نیروی هوایی هند و کشته شدن خلبان

نیروی هوایی هند از سقوط یک فروند جنگنده میگ خود و کشته شدن خلبان آن حین یک ماموریت آموزشی خبر داد.

سقوط جنگنده میگ نیروی هوایی هند و کشته شدن خلبان
کد خبر: 528552
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۴ ۱۷:۵۳:۰۰

منابع خبری بعد از ظهر شنبه به وقت تهران اعلام کردند که یک فروند جنگنده میگ نیروی هوایی هند عصر جمعه  نزدیک منطقه «جیسالمر» در راجستان سقوط کرد و خلبان آن کشته شد.

به گزارش فارس، به نوشته وبگاه شبکه خبری «ان تی دی وی» مقام رسمی نیروی هوایی هند با تایید این خبر در توییتی نوشت: عصر جمعه حوالی ساعت ۲۰:۳۰ به وقت محلی یک فروند هواپیمای میگ-۲۱ نیروی هوایی ارتش حین یک پرواز آموزشی در یک سانحه مواجه شد. نیروی هوایی هند نیز در توییتی مرگ خلبان  این جنگنده را تایید کرد.

دولت هند در ماه می ۲۰۱۲ به پارلمان این کشور گفته بود که از سال ۱۹۷۱ تا آوریل ۲۰۱۲، ۴۸۲ هواپیمای میگ با حوادثی مواجه شده که منجر به کشته شدن ۱۷۱ خلبان، ۳۹ غیرنظامی، هشت پرسنل خدماتی و یک خدمه هواپیما شده است.

اخیرا نیز رسانه‌های هندی گزارش دادند که یک فروند جنگنده نیروی هوایی هند در روزهای گذشته سقوط کرده است. به نوشته وبگاه «دیفنس نت» یک فروند جنگنده «میراژ-۲۰۰۰ » نیروی هوایی هند در نزدیک «ایالت مادهایا پرادش» سقوط کرد. نیروی هوایی هند اعلام کرد که این جنگنده حین ماوریت آموزشی دچار نقص فنی شد و سقوط کرد.

برآوردهای تازه نیروی هوایی هند نشان می‌دهد که این کشور برای تقابل با رقبای منطقه‌ای، به صدها جنگنده جدید و پیشرفته نیاز دارد. نیروی هوایی هند در حال حاضر دارای ۳۰ اسکادران جنگنده برای مقابله با تهدیدهای چین و پاکستان است. از آنجا که این نیرو قبلاً بازنشستگی جنگنده‌های «میگ-۲۱» خود را در چند سال آینده اعلام کرده است، بنابر این برای حفظ قدرت خود نیاز به صدها جنگنده دارد.

«راکش کومار سینگ بهادوریا» فرمانده نیروی هوایی هند در پاسخ به کمبود شدید جنگنده ‌گفته است که این نیرو به دنبال خرید ۳۵۰ فروند جنگنده دیگر از جمله ۸۳ فروند «تجاس»  تولید داخل در ۲۰ سال آینده است.

او که در اجلاس مهندسی صنایع هوافضای هند حضور داشت گفت که  در حال حاضر، این نیرو با کمبود ۱۲ اسکادران (هر اسکادران متشکل از ۱۸ تا ۲۰ جنگنده است) برای مقابله با تهدیدهای ادعایی ناشی از چین و پاکستان مواجه است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها